View Single Post
Vel, nå kan man si at det er VELDIG mange sider av saken med selve WoW(spillet) og denne såkallte "avhengigheten" rundt det.

Jeg selv har spillt WoW i 5 år og spiller fortsatt, og har opplevd mye rart gjennom den tiden.
Jeg har hatt noen av de åra en periode der jeg satt meg VELDIG innpå spillet, og resten har jeg vært en "semi-hardcore" gamer av WoW.

Jeg kan selv bekrefte at jeg har fått såkallte "dopaminer" av å få en epic loot som jeg feks trengte veldig mye for å gjøre min figur "komplett". Og det er vel det som gjør at jeg må spille spillet (aka gjør spillet avhengighets skapende for visse folk), ihåp om å få visste "Items" som kan gjøre figuren din komplett.

Men når det kommer ann på avhengighets faktoren, så kan jeg sitte å game WoW nådeløst mye når mine venner er aktive, og da gjør vi ting evt sammen i spillet og av og til arrangerer "Lan" for the lolz :P

Men når venna mine ikke spiller, så har ikke jeg en dritt i spillet å gjøre, da går vi heller over til COD (noe jeg mener ikke er bedre, siden man spiller like mye COD eller et annet spill som man ville gjort med COD).

Flere ganger har jeg gjort en stor feil og joinet et raid guild, som da krever at du som person møter opp og spiller og ikke failer på noen punkter. Dette gjorde at jeg dreit i venner noen ganger, TIL OG MED real life hendelser som feks å ditche tilbud som "hey, blir du med på kino? blir du med i skibakken? blir du med på fest?" etc. Og da har det hendt at jeg bruker en skitten unnskyldning som "naaah må gjøre lekser/øve til prøve" osv osv.

Men, utenom det, vil jeg ikke erklære meg selv om "avhengig", ettersom jeg faktisk prøver å gjøre det jeg skal på skolen (selv om det kanskje kan høres litt rart ut etter hva jeg har skrevet i dette inlegget).

Jeg har også et annet dilemma, som gjør meg (og sikkert mange andre) irritert, det er for eksempel når foreldra mine(feks) begynner å skylde på at WoW er alt ondskapen i meg og det er derfor jeg er sur osv. Det kan godt hende at jeg blir litt sur om de maser på at jeg må vaske huset mens jeg gjør noe i WoW som jeg absolutt ikke kan "pause". Men, når jeg er sur fordi feks det skjedde noe på skolen/er rett og slett sliten, så blir jeg SELVFØLGELIG jævlig irritert at de skylder på WoW fordi jeg er sur osv. Men det værste er at jeg ikke kan si noe imot dem, og banne osv, det gjør hele saken værre for meg.

dette var kanskje litt offtopic og MULIGENS litt rotete/tørt forklart over min situasjon, men, tilbake til main topic:

1. Skaff deg en idrett å gjøre på fritiden, jeg slutta på karate selv(fordi jeg gikk lei etter 8 år) men har merket at mye av tiden går over til gaming. Men jeg selv har skaffet et fullt Band, så det blir arrangert øvinger etc.
2. Kom deg ut! Gå på flere fester feks, gå på kino, finn på noe med venner
3. Spis sunt! Det gir deg mer energi, og gjør deg muligens mer rastløs = gjør at du vil finne på flere ting/gjøre noe mer
4. Kanskje bevege seg til et annet spill, men som sagt, hjelper lite om du bruker like mye tid på det nye spillet som du gjorde med WoW.
5. Prøv å få dame om mulig, om du er heldig i dette tilfellet, får du ei kjerring som kanskje maser på å gjøre ting, aka at du blir revet bort fra maskinen :P