View Single Post
Warz's Avatar
Trådstarter
764
Sitat av Svrdfsk Vis innlegg
Det frie markedet har så utrolig mange problemer at det får vi ta i en annen tråd. (Lag den gjerne, jeg er mer enn villig til å diskutere)
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke så veldig interessert i å diskutere frihet, jeg vil se resultater, derav hvorfor jeg er så stor forkjemper for bitcoin, dersom bitcoin blir utbredt nok slipper vi å måtte diskutere og trygle sånne som deg om å få lov til å leve i fred eller å beholde sine penger. I stedet kan man benytte seg av en "real life" form for "ignore knapp" fordi dere ikke lenger vil ha noen vesentlig betydning uten makten over pengene.

Det er denne type frihet som gjør at jeg elsker bitcoin, det at det blir slutt på deres mulighet til konfiskering eller overvåkning av pengene våre.

En praksis konsekvens av dette er at vi vil bli fri, og ikke vil trenge å diskutere det da det automatisk følger som en del av denne revolusjonen.

Det er ikke en god investering, og dette vil uansett (med den begrensede mengden mulige bitcoins og verdiøkningen grunnet flere og flere investorer) føre til at alle vil se på det som smart å investere og ikke bruke bitcoins og derfor vil økonomien først stå stille og så dø ut.
Vis hele sitatet...
Inntill folk begynner å frykte at økonomien vil dø ut, da vil plutselig alle bruke penger og dermed er økonomien i full sving igjen.

Vær så snill, utdyp hvordan din uenighet med én setning de har skrevet gjør deg til en bedre økonom enn dem. Vær så snill.

Blir forøvrig rimelig dumt å lempe bitcoins inn i samme gruppe som fond og aksjer istedenfor vanlige valutaer.
Vis hele sitatet...
Dette er en type debattform kalt for "Ad homine" som går ut på at man ignorerer argumenter og fakta, men går på personangrep for å fremme sin sak, en slik debattform biter jeg ikke på og den setter deg i et svært dårlig lys. Tenk nøye igjennom mitt argument å svar, eller dropp det.