View Single Post
Veni, vidi, vici
24
Du har jo passordet til nettverket ditt, visst du spiller på trådløst. Har du prøvde dette som passord sammen med kombinasjoner av admin?

Er det ISPen din som har satt passord eller faren din?

Jeg ville personelig resatt ruteren og satt opp alt etter mitt ønske. (Nå har det seg sånn at jeg er den eneste i familien med IT kompetanse til å si noe i mot dette...) Om naboen din er koblet på nettet uten å ha lov til dette, kan det være svært alvorligt. Dette fordi alt som blir lastet ned på nettet deres faller på den som eier nettet. Si nedlastning av filmer, musikk og andre mer grove ting...

Om du er redd for at faren din blir sur, bruk det som argument, de har på ingen måte lov til å cracke seg inn på nettet deres. (Regner med at dere har passord til WIFI, siden det er passord på ruteren) Om du ikke er sikker på om det er levrandør eller faren din som har satt det passordet, google standard passord for ruteren din samt. login navn. Dette hjelper ofte!

Om du ikke vet hva passordet til WIFI er:
Finn nettverket i liste over mine nettverk (eller noe, er på XP så ikke helt sikker hva det heter igjen)
Høyre klikk det aktuelle nettverket
Sikkerhet
Vis passord

(er noe rundt dette, husker det ikke punkt og prikke i hode)