View Single Post
Vannmolekyler er også svært stabile og reagerer ikke med fri karbon, men det reagerer fort med luft og danner co2 som er en gass, så hvaslags substans kan jeg ha endt opp med? Renna er av pvc.
Ren karbon er ikke stabilt. Man trenger ikke fordampe det eller bruke mye kinetisk energi for å klare å løsne enkle atomer. Det skal ikke mye påkjenning til før karbon strukturen endrer seg. Bare litt temperaturøkning så vil strukturen endre seg, og litt lys / strøm / eller at man bare tar litt på det så bryter du opp molekylene som såvidt har klart å danne seg.

Hvorfor skulle det ikke gå å manuelt flytte atomer? De følger jo fysiske lover og vi kan manipulere fysikken. Elektronene i atomet er faktisk ganske like biljardkuler,, I og med at hvis man presser inn et elektron der det er et annet så vil det andre bli presset videre, enten det er i et atom eller i en ledning.

Gir det mening hvis grafèn er en perfekt strømleder i motsetning til diamant? og at hvis jeg har endt opp med diamanter så kan strømmen ha funnet en lettere vei forbi karbonet og karbon akkumulert seg hvor det er turbulens i vannstrømmen på karbonenheten? (mikro turbulens pga friksjon mellom grafitt substratet og vannet)

Naturen har alltid vist seg å være mer avansert enn det vi har kapasitet til å forstå, og ting går på en eller annen måte helt av seg selv. Vi kan ha oppstått av oss selv ut i fra at enkle atomer kan ha 2 forskjellige tilfeldige utfall, og det er utallige atomer.

Jeg tror man kan lære mye av å studere fysikk men jeg tror også man kan bli blind av det da mye i fysikken er usikkert og på villspor. Drømming og fantasi har også vert et viktig verktøy for gjennombrudd i fysikken i vår historie, da gammelt arbeid kan sette seg fast. Plutselig viser string teori seg å være nonsense og big bang noe helt annet enn det vi trodde, i såfall har den kunnskapen, eller viten, holdt oss tilbake.
Men igjen, evnen vår til å lære av tidligere generasjoner og fortsette arbeid som andre ikke har kunnet fortsette er vår aller beste egenskap.