View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har røyket nesten uavbrutt i flere år, selv om jeg til tider sliter med angst i hasj-tåka. Søndag kveld toppet det seg og jeg fikk nesten et hardt angstanfall. Når det samme skjedde på morgenen dagen etter, var avgjørelsen lettere. Da bestemte jeg meg for at det er for tidlig å bli ufør i en alder av 35. Så jeg tok avgjørelsen om å legge hasjen på hylla for en stund og se hvordan livet er uten.
Heldigvis har jeg fast jobb så dagene kan gå unna fort.x
Brukte litt tid på å sovne i natt, men jeg våknet uten å føle meg lettere fyllesyk.

En kompis har vært gjennom det samme og sa at tåka lettet ganske raskt og at man fort føler seg mer våken, mer til stede, har mer energi og livsgnist. Angsten hans ble også mye lettere på kort tid.

Må si at jeg lenge har hatt et ønske om å legge røykings på hylla, men avhengigheten/kjedsomheten har vært for stor. Så jeg er egentlig glad for avgjørelsen og lettet over at det ikke var et for stort sug i kroppen.x

Jeg er en kveldsrøyker og en sjelden gang en all day røyker. Har klart meg fint en uke uten før, men da har jeg også drukket et par øl (Var i syden)

Er det noen som vet hva jeg kan forvente meg de neste dagene/ukene?
Vis hele sitatet...
Eneste grunnen til at jeg tok meg en lang pause fra røykings var pga et heftig panikkanfall som varte i nærmere 1 time uten at jeg visste hva det var.

Dagen etterpå fant jeg ut at jeg hadde hatt et panic attack og jeg måtte finne en grunn til hvorfor dette skjedde, og jeg la skylden på cannabisen, dermed sluttet jeg på dagen etter 5-6 års daglig bruk, så jeg vet ikke hva som slet mest på psyken min de neste månedene, selve innrømelsen av at jeg hadde pådratt meg en angstlidelse eller abstinenser ved bråslutt av cannabis. Skal også nevnes at jeg binge-drakk hver helg.

Det gikk bedre etterhvert etter jeg sluttet med røykingsen men slet kraftig et par måneder med søvnløse netter, sparken fra jobben, hjertesjekk hos fastlege osv.

Jeg tror det viktigste i din situasjon er å ikke overtenke eller overdramatisere. Ta deg tid til å fokusere på deg selv og hva du liker å gjøre. Er du er glad i å gå tur i naturen er det gull verdt. Det finnes tusen tips men bare du vet hva som er best for deg.

Ønsker deg lykke til!