View Single Post
Reklamehore
atomet's Avatar
Sitat av tom3008 Vis innlegg
Sendt deg PM :-D
Vis hele sitatet...
Seriøst mann, du har såvidt klart å få elverumby til å funke (ja, jeg er samme "atomet" som på webforumet.no og har dermed fått med meg hvor mye du sleit med det) med en helt standard joomlainstallasjon, så kanskje du burde ha LITT mer peil før du begynner å ta betalt for å lage ting for andre?

@h33t: Hvorfor koster webdesign så mye som det gjør? Akkurat samme grunnen som for alle mulige andre tjenester som krever litt kunnskaper om det man gjør.

Hvor mye koster det f.ex. i timen for en snekker, en rørlegger eller en elektriker?

Hvorfor skal det koste noe mindre for design? fordi man gjør jobben på en datamaskin i stedet for med en skrutrekker/hammer/et.c.? Å lære seg photoshop & illustrator, html, css, kanskje php&sql, for ikke å glemme det å faktisk bli en flink designer, noe som i stor grad ikke kan læres, men er et talent, tar TID, vanligvis mye lenger tid enn det tar å ta et fagbrev, selv hvis vi plusser på et mesterbrev.

Så nei, jeg vil ikke si at webdesign er overpriset, heller underpriset, siden det finnes mange som f.ex. tom oppi her som nettopp har fått sin første side opp og gå, og dermed tror at "wohey, nå kan jeg begynne å gjøre jobber for kunder!". Det er klart man kan det, men ville du ha leid inn en snekker som hadde null fagbrev, og ingen annen erfaring enn at han hadde satt opp noen hyller hjemme, til å bygge huset ditt?