View Single Post
*septiktekniker*
Mr.Septik's Avatar
269
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Alt av det du nevner er veldig vanedannende, med unntak av cannabis. Er vel ganske logisk å bra at det ikke selges på dagligvarebutikker.

Hvorfor cannabis ikke er legalisert? Handler nok om at politikerne som sitter med makta er veldig gammeldags i tankegangen og konservative på rusmidler med unntak av alkohol. Blir nok sikkert legalisert i Norge engang også, men da må nok mange flere land kjøre full legalisering. Er vel bare Malta som har legalisert utover medisinsk behandling.

Men det sagt, så har cannabis en ganske ødeleggende effekt på enkelte individer. Blant annet forverring av angst. Var tidligere veldig for, men mer i tvil nå.
Vis hele sitatet...
Alkohol er jo forsåvidt ganske avhengighetsskapende det også da, og i tillegg er det lovlig å kjøpe fra du er 18 år.
Mange er også "uvitende" om sin avhengighet, det er egentlig bare en "vane" for vedkommede, som ikke ser sin egen realitet for det den er.

For min del kan jeg nyte 2-3 pils på en kveld, og det kan gå både uker å måneder imellom hver gang. Er jeg på fest kan det vere jeg supplerer med en til to gin tonic bare for å "følge festen", men full har jeg liten/ingen interesse for å bli

Har hatt ett lignende forhold til cannabis, men det blir mer ett ritual for meg, samling med kompiser, dype samtaler, hjernedøde videoer på youtube osv. Holder jeg det til en skjelden gang, så får jeg så og si ingen negative bivirkninger/effekter.

Om jeg derimot begir meg ut på en lengre periode med daglig røyking, skal det ikke mer en maks en uke før jeg føler meg utilpass med med selv og tilværelsen. Ingenting blir gjort som planlagt, avtaler blir flyttet på, vasking av hus kan forekomme en sjelden gang og det blir bare værre og værre for hver dag. Angrer på trekket før det er trukket inn

Det meste kan fungere i åresvis om en bruker ting på "riktig måte" dvs. ikke røyker en femmer på to dager, driker en til to seksere om dagen feks. Moderasjon tror jeg er alfa omega, i tillegg til å klare å beherske sine egne følelser. Det er lov å ville ta seg en øl eller en jonas, men da må du også kunne gi deg selv lov til å bestemme over inntaket selv, og ikke vike fra dine egne grenser og prinsipper, si nei til deg selv og legge saken død der og da.

Da er en egentlig som en slave å regne, diktatert av seg selv, uten styrken til å stå opp for seg selv, mot seg selv, om en tenker litt over det...