Tråd: Liberalisme
View Single Post
Sitat av xx_Narkoman_xx Vis innlegg
Men det er ikke mitt problem at andre har sykdommer.. hvis eg blir syk er det mitt ansvar å bli frisk igjen.. det er mitt ansvar å ha en helseforsikring og tilsøke en lege... som læreren min hele tiden sier.. "Personelig problem" jeg skal/vil ikke betale for at andre folk skal være friske.. og nå er det ikke akkurat det skattepengene våre går til, men du ser hva jeg peker til håper jeg.

Hvis du kunne velge å leve i millioner av år, men du måtte være en stein.. eller leve i 70ish år å være menneske? hva ville du valgt? ett menneske selvfølgelig. uansett så er teknologien kommet så langt at du trenger bare å leve i rundt 40år til før at kunstige kroppsdeler/organer er ute på markedet for kjøp (denne teknologien har vi jo idag, den er bare veldig i prototyp fasen hvor vi har klart å vokse ører på brystet til folk, og flytte dem til dit de skal). og da kan man nesten leve for alltid, sålenge man har penger.



Men Amerikanere har en veldig usunn mat stil itillegg at vannet på flere plasser er "forurenset", de har jo også flere atomkraftverk som lekker.. det er vel ikke helseforsikringen som er problemet...
Vis hele sitatet...
Så når du sitter der med kone, barn, gjeld til over pipa og diagnosen kreft så ønsker du at jeg og andre "millionærer" skal se på at du sakte men sikkert dør og at alt du er glad i her i livet kollapser kun fordi "egoismen alltid skal komme først"?

(Vi har mange politikere her i landet som har over gjennomsnittet mye gjennomtrekk i toppetasjen, men det er veldig merkelig at Statsministere og Presidenter er idioter, mens det kun er du som har forstått hvordan dette samfunnet bør styres.)

Erna, Siv, Jonas og Knut Arild er alle sammen folkevalgte, det vil si stemt på av folket til å lede landet. Dette er ikke du, og jeg vil gjerne se deg stå på Stortingets talerstol med løsningen på alle Norges problemer.

Hvor mye tillit tror du egentlig at du ville hatt hos folket?