View Single Post
Sitat av okay40 Vis innlegg
Heroin i seg selv er ikke så skadelig,og personlig så har jeg ikke fått noe psykoser e.l noen gang...Men fysisk skade derimot er det jo mange som sliter med,b.la. abseccer ,åpne sår o.l..Personlig har jeg vært ganske heldig med når det gjelder de fysiske skadene ,men har jo vært forsiktig,og stort sett brukt reint utstyr o.l og har ikke hengt så mye på gata...( har vært på nåla i over 15 år,men er på rehab. nå....)..... Har også lest noen plasser at hero gjør at man produserer mye mindre av gledesstoff i hjernen ved lang bruk,noe jeg merker på megselv,og det er det værste syns jeg......Når det gjelder de som flyr på gata i Oslo,så tror jeg ikke det er heroin i seg selv som gjør mest skade,men heller det livet rundt,og kanskje at mange blander alt mulig slags narkotikam piller,alkohol,og ikke minst ureint dritt ''amfetamin'' som faktisk ikke kan kalles amf. engang.......(Har endel venner på plata,og mange av dem har fått store nyreskader p.ga. det)..Det er faktisk et ''fenomen'' som har dukket opp de siste åra,og tror det er p.ga. mye dritt amfetamin som blir produsert billigst mulig i østblokkland og smuglet til Norge....
Vis hele sitatet...
Jeg har heller aldri fått inntrykket av at heroin har potensialet til å gi særlig til psykiske skader i forhold til andre rusmidler, og er enig i at en del av helseskadene man forbinder med heroinbruk har mer å gjøre med den skitne livsstilen heroinmisbruk gjerne medfører samt all dritten det blir bøffa ut med, enn stoffet i seg selv. Men du kan ikke påstå at det ikke er noe "særlig helseskadelig". Det skader leveren og hemmer immunsystemet, det er et skittent drittstoff som ikke hører hjemme i kroppen og som samme om det går gjennom årer, lunger eller nese vil sakte men sikkert herpe alt det rører på sin vei inn i systemet.