Tråd: Groguide
View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er det noen som har noen formening om hvordan det rent praktisk vil fungere å dyrke kombinert med mye reising? Er stort sett ikke vekke lenger enn 1uke i slengen, men er gjerne vekke 2/3 deler av måneden.
Finnes det muligheter, eller er løpet kjørt?
Lurer også på hvor mange planter man må komme opp i for å begynne å få ett mistenksomt strømforbruk i en leilighet på 60-70kvm?
Eventuelle andre problemer man fort kan støtte på med hobby dyrking? Tenker max 10 planter, men regner med at 2-5 er ett mer reelt anslag (om det blir noen i det hele tatt).
Vis hele sitatet...
Ja det er helt klart mulig, utfordringene er vel flere, men vi tar de åpenlyse først. Du må ha et system som vanner seg selv eller dyrke i vann (hydro) det er flere systemer å velge mellom. De fem vanligste kan du lese om her: http://gardenculturemagazine.com/tec...nic-techniques

Det vil nok ta litt tid å sette seg inn i det systemet du velger og ikke minst holde plantene i live. Når man dyrker i hydro kan små feil få store kosekvenser. Og skulle strømmen forsvinne et døgn eller en av pumpene tar kvelden mens du er bortreist kommer du nok hjem til en gravplass.

Du vil nok også slite litt med avstand mellom lampa og plantene, spesielt i pre-blomst fasen, da plantene fort strekker seg opp til en meter på fjorten dager, men du kan sikkert bare ta høyde for det og sette lampen høyere uten det største tapet av buds.

Når det gjelder strømbruket tror jeg 9 planter under en 600w HPS med vifte og kullfilter vil være problemfritt. Betal regningen i tide og det blir neppe noe problem.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er mulig jeg er helt på jordet nå, men funker det ikke å bruke LED da? Det er jo strømsparende som juling
Vis hele sitatet...
Du vil egentlig ikke bruke noe mindre strøm såvidt jeg har forstått, men du vil få noe bedre utnytte av strømmen. LED har to ting som er verdt å merke seg. For det første koster de skjorta, ofte 6 til 10 ganger mer enn HPS, for det andre burde man bruke en teknikk som f.eks ScrOG http://www.growweedeasy.com/scrog-tutorial da LED ikke har like god bladpenetrasjon som HPS. Sliter man med vamen fra HPS og har penger i lomma så kjør på