View Single Post
Sitat av random67489 Vis innlegg
Såvidt jeg vet er kravene for kjøreseddel for taxi grei vandel, førerkort i rett klasse og evt. avlagt kjentmannsprøve om de krever det der du bor. Du kan sikkert snakke med noen på taxisentralen ang kjentmannsprøve ev ringe politiet eller høre når du leverer søknaden om kjøreseddel. Altså ingen krav om å ha kjørt skadefritt. Men uaktsom kjøring som fører til domfellelse har jeg hørt kan påvirke om det blir gitt kjøreseddel. At du har dultet i baken på bil virker som et hendig uhell og du ble ikke tiltalt eller straffet for det så det går nok helt fint.

Før du bestemmer deg for taxikjøring så kan du jo søke opp relevante tråder her på freak ang taxikjøring, arbeidstid og timelønn. Ikke umulig at du vil tjene langt bedre og jobbe langt færre timer om du heller tar deg en annen jobb. Feks kassa på kiwi eller lager etc.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner, taxi-jobb blir mer som deltidsgreie da jeg vil liker å kjøre og bil, og snakke med folk. Har fast jobb, så er ikke for pengene sin del egentlig. Har fått prøve litt, og trives med det.

Tror det burde gå fint da takk!