View Single Post
Dersom fysisk inaktivitet ikke er årsaken til angst og depresjoner, hvorfor har disse problemene hatt en eksplosiv økning etter dataindustriens gjennombrudd? Tror du at det er tilfeldigheter som har ført til denne enorme veksten av folk som sliter psykisk?

For meg er dette veldig enkelt fordi jeg er utdannet elektroniker og nervesystemet har store likheter med et elektronisk kretsløp. Dvs at det styres av signaler som er avhengig kroppens biologiske mekanismer. Jeg kan gjerne fortsette å forklare i all evighet, men siden jeg alltid blir møtt med kverulerende motargumenter fra godtroende folk som tror blindt på "legevitenskapens" livsødeleggende medisiner, så kan jeg like gjerne gi opp og de som ønsker å bruke piller må for all del gjøre det dersom de ønsker å forverre tilstanden sin.

Det finnes nok ingen løsning for dem som ønsker å leve et liv som et stillesittende menneske. Det å tro på at det engang vil komme en medisin som fikser dette problemet, er som å tro på julenissen. Psykiatrien forer folk med piller om morgenen og kaffe, te og sukkerfylte kaker på kveldstid. Hvordan kan noen bli frisk av slikt. Det finnes ikke avdelinger innen psykiatrien som har gode nok aktivitetstilbud engang for dem som har kapasitet til dette. Nærmest alle blir satt på en pillekontrakt med det samme de kommer inn døren og nesten ingen blir frisk av denne behandlingen heller. Det nylige dobbeltdrapet på Ågotnes er et tragisk eksempel på dette..