View Single Post
Vi leser om det i media hver gang når en større terroraksjon har funnet sted. Bare se på det nylige angrepet i New Zealand. Det skrives side opp og side ned, hver eneste dag med alskens informasjon om terroristen som vi strengt talt egentlig ikke trenger å vite så mye om. Vi blir opplyst om navn, politisk tilhørighet/meninger, manifester og ditten og datten. Hvorfor gjør media dette? Er det bare antall klikk de bryr seg om?

Jeg synes det blir litt slitsomt når det blir så heftig mye fokus på dette over lengre tid, spesielt når trynet til gjerningspersonen er det første man ser når man skal lese nyheter på morrakvisten.

For hva er det terroristen egentlig er ute etter? Jo, nemlig oppmerksomhet og en plattform til å spre sine syke idéer og vrangforestillinger til andre likesinnede individer.

Det skjedde den 22.juli også. Alle medier - aviser som fjernsyn - pratet om manifestet, og ja, det var til og med satt opp egne sendinger der manifestet var midtpunktet. Og det pågikk leeenge etterpå, som vel de fleste av oss husker.

Selvfølgelig er det riktig å rapportere om en terrorhendelse, men media trenger da for pokker ikke å spre ut ideologien til disse tullingene også. Det er ganske skummelt spør du meg, når vi vet hvor mange rare mennesker det er der ute med sine egne meninger.

Media bruker makten sin feil her etter mitt syn.

Kanskje det er noe jeg har glemt å skrive men dere skjønner forhåpentligvis poenget mitt.