View Single Post
Sitat av SleekMinister Vis innlegg
Spiller politiker? Han er politiker. Hvor mye han har blitt korrumptert av denne org. er et interessant spørsmål i seg selv. Er ikke likestilling, sosial utjevning og kamp for arbeideres rettigheter dette partiets største varemerker? Starten på en lang diskusjon som ikke hører hjemme her, men jeg håper vi enes om én ting; Hvilket språk du bruker, former deg som person. Exempli grata: Salaam aleykum, ittjnå, anleggsmaskinerførerkurs.
Vis hele sitatet...
Så du liker ikke sosiolekten hans og at han er medievant. Greit nok. Karakteristikker som "Kan skjønne det om stoltheten over å være formann i AUF går til hodet på ham, men hubris er nå kjent som en ganske nedbrytende egenskap" synes jeg ikke er rettferdiggjort. Det virker ikke som om du er helt fri for hubris selv med den tonen du har valgt å holde ovenfor en fyr som ikke kommer til å lese det du skriver.

Om man laster Pedersen eller ikke, så burde man ta høyde for at det er noen knuste mødre der ute som hadde satt pris på om lederen for AUF viste følelser.
Vis hele sitatet...
Jeg tror knuste mødre har fått se følelser i talløse AUF-begravelser hvor både foreldre og Eskil har deltatt, eller i de mange AUF-samlingene etter 22. juli. Jeg tror ikke de sitter og venter på VG-TV sine intervjuer. Det er viktig å skille mellom eksternt og internt i forhold til sorgprosess. Var du på rådhusplassen på markeringen like etter 22. juli så kunne du se Eskil vise følelser.

Det er klart fyren har vonde følelser knyttet til hendelsene, men han holder seg jo fattet for intervjuet. Dette er vanskelig å snakke om. Hadde han brutt sammen i gråt hadde anonyme nettdebattanter anklaget ham for å spille følelseskortet. Du synes tydeligvis dette er at han etterligner jens og at stoltheten over å være formann i AUF går til hodet hans (!). Jeg ser jo at du får stor personlig glede av å skrive polemikk på nettet. Greit nok. Men å spille indignert for å få noe å skrive om kler deg ikke.

Ja, karen har vært gjennom mye. Det vet vi. Vi vet også hva som forventes av en leder og hva andre har gjort i andre massakre.
Vis hele sitatet...
Er det noe alle "vet", hva som forventes av en leder for en sivil ungdomsgruppe som har blitt utsatt for en massakre og for et personlig attentatforsøk? Det har ikke jeg fått med meg. Hvilke lignende hendelser og reaksjoner er det du tenker på?

Og bare så det er klart, så klagde jeg ikke over Stoltenberg. Er vel ingen hemmelighet at jeg forakter alt han står for, men det var ikke det som var greia her og nå. Politisk retorikk egner seg dårlig til annet enn ... politikk.
Vis hele sitatet...
Fint at du da nå benytter anledningen til å snakke om dine egne personlige politiske meninger. Polemikk er omtrent like interessant som forfatteren.