View Single Post
Egyptisk Tempelkatt
292
Folkens, folkens, folkens. Nå har jeg lest hele tråden og sitter igjen uten noe som helst svar eller informasjon om spørsmålene tråden faktisk omhandler. Hva skjedde egentlig ombord i MS Thorbjørn?

Vel, som jeg ser det er det to historier. Kort fortalt:

Breivik kom i land og skjøt kapteinens samboer samt den eneste politimannen som var på øya. Breivik hevdet han skulle utslette alt personell til båten slik at ingen kunne bruke den som transportmiddel vekk. Men likevel valgte han å ikke drepe kapteinen men samboern hans.

Kapteinens liv ble spart fordi han hentet bilen og kjørte breiviks utstyr opp til hovedhuset og rundet ett hjørne på vei tilbake og stod da bak en busk 10-15 meter unna mens hans samboer og politimannen ble skutt.

Han skal da ha begynt å lete etter datteren sin og spurtet rundt og ropte "Løp for livet", og fikk en tekstmelding av datteren sin om at hun var trygg. Han ble oppringt av ukjente kilder som ba han komme ombord og omsider var han ombord i båten og matrosen hadde allerede samlet inn noen folk i nærheten og bedt de komme ombord. Rådgiveren ringte til Eskil som kom seg ned til båten og da gikk ferga ut med panikk ombord.

Ifølge breivik selv så han båten bakke ut for full gass når han gikk tilbake etter å ha skutt de første.

Og da dro AUF's leder avgårde mot Hønefoss sammen med 7-8 andre i den største og sikreste båten som var der, uten å plukke opp overlevende som ESKIL PEDERSEN ba legge på svøm via tlf!

Jeg håper heller ikke Eskil kommer i noen regjering, rett og slett fordi han ikke er en egnet leder. Dette er ett godt eksempel hvor han setter seg selv først før de andre, og hvordan rådgiveren ber HAN og ingen andre komme til båten så fort som mulig. Kun fordi han er leder, altså høyere prioritet. Vi lærer jo at alle mennesker er like mye verdt, derfor syns jeg dette er umoralsk.

Jeg håper vi får vite sannheten om MS Thorbjørn snart, for jeg aner ugler i mosen..