View Single Post
Sitat av Absurd Vis innlegg
Nå har jeg ikke lest hele tråden men tenkte jeg kunne spytte inn mine tanker om hvorfor det er uheldig å innrømme rusbruk til helsevesenet. Og det er rett og slett at det som ofte "trigger" det at du må bevise edruelighet ovenfor helsevesenet via urinprøver er at de vet, og kan bevise, at du har brukt rus på flere forskjellige anledninger og da har jeg forstått det slik at det tolker de som et vedvarende rusmissbruk som da tilsier at du ikke er edruelig og ikke oppfyller kravene for å ha lappen. Hvis du feks er uheldig og blir tatt på et svært lite prosent av thc i blodet ditt når du kjører, og du tidligere har innrømmet til helsevesenet at du på en annen anledning har brukt ulovlige rusmidler så tilsier det et vedvarende rusmissbruk, i motsettning til om du kun blir tatt og ikke har innrømmet et tidligere rusbruk så ses det ikke på som et vedvarende rusmissbruk av ulovlige rusmidler, og vil heller ikke (iallefall ikke med hjemmel i loven) føre til at du må avgi urinprøver i mange år for å bevise din edruelighet.

Helt på trynet at det er slik det er. Skulle gjerne ha snakket med min psykolog om rusbruket mitt, men jeg må nesten bare veie det opp mot hva det faktisk koster meg i det virkelige livet å gjøre det, mot hva jeg får tilbake for å innrømme det..
Vis hele sitatet...
Ja det er snedig det der. Psykologen min hengte seg veldig opp i at jeg hadde røyka hasj et par ganger for 3mnd siden og sa jeg måtte levere urinprøver får å få beholde lappen.
Så svarte jeg med at hasjrøykinga var lenge siden og nå drakk jeg 4-5 dager i uken (typ 10-12 halvlitere og noe sprit per dag) men det kunne hun jo ikke nekte meg.
Virker som at de bare er en forlengelse av lovens lange arm. Har alltid blitt nekta utredning om jeg har brukt rusmidler (selv om det ikke var daglig, men ulovlig) men da jeg brukte vival daglig fra lege var det plutselig ikke noe problem.