View Single Post
Sitat av akkey Vis innlegg
Har du penger så dra til privat psykolog..der kan du si hva du vil når dem spør deg om personalia..
Vis hele sitatet...

Hvordan i huleste tror du en psykolog skal hjelpe et menneske når hun bruker jevnlig medisiner som påvirker sentralnervesystemet?

Rus kan være ålreit innimellom, men du er jo langt over det. Mener ikke å være moralens vokter, men det er ikke bare å stanse med det hvis man blir gravid.

Ville i alle fall begynt å trappe ned. Maks en gang i uken. Med daglig cannabisbruk blir det svært vanskelig å hjelpe deg. Kjenner ikke til problemene dine, men rus er sjelden en god idé.

Problemer med psyken + daglig inntak av cannabis + noe annet på si betyr ingen barn hvis du spør de fleste. Kanskje du klarer å stoppe hvis du blir gravid på et tidspunkt, men hvordan vil det påvirke psyken? Mange som får fødselsdepresjon. Hvordan kan det slå ut for deg?

Vil ikke virke alt for negativ, men dette prosjektet høres ikke bra ut. Kanskje blr du gå til psykolog samtidig som du setter en plan for nedtrapping. Nå. Få hjelp av rusfrie venner. Ring rustelefonen hvis du holder på å sprekke.

Jeg hadde kuttet ut alt annet enn cannabis en gang eller to i måneden. Da kan du også kjøre med god samvittighet (gitt du ikke kjører etter inntak) hvis du har bil.

Lykke til! Vi heier på deg

Beklager, ser ut som jeg var litt rask på avtrekkeren. Glem halvparten.


Bra du ikke har lappen. Det gjør ting enklere. Da skjønner jeg ikke helt hvorfor du ikke kan være ærlig. Angst/depresjon og rusbruk påvirker hverandre sterkt. Dette er livet ditt. Du har utfordringer. La fagpersonen hjelpe deg. Ser mange her skriver at man bør holde kjeft så lenge det ikke går ut over eller ødelegger livet ditt. Røyker man daglig går det selvfølgelig utover livet. Cannabis kan være fint innimellom, men hver dag gjør det lite godt hvis du vil fungere 100%, og særlig hvis du på et eller annet tidspunkt vil bli mamma. Å bli kvitt rusen, angst og depresjon kan være en lang kamp. Da holder det jo ikke å legge cannabisen på hylla. Når du gjør det kan ting bli verre en periode.

Dette kan helt sikkert gå bra. Søsteren min hadde panikkangst i 8 år. Hele familien tenkte vel etter hvert at dette aldri ville gå bra. Det gjorde det. I dag er hun 100% frisk og går på et "toppstudium". Det kostet mye og tok mange år.

Beklager hvis jeg var litt krass i første innlegg. Jeg er kronisk fysisk syk selv, og blir trist og føler på en eller annen måte at mange roter det til ekstra for seg selv. Veldig bra du nå tar grep, men vær ærlig. Meld deg på et eller annet. Noen her snakker om at det er et helvete å levere pisseprøver. Ja, huff, så grusomt. Man får gratis hjelp til å bli clean. I mange land må man ha god økonomi for å få slik hjelp. I Norge har vi alle muligheter. Når man har psykiske problemer, røyker daglig, og snakker om barn i fremtiden er det på tide å ta grep. Ikke lure seg selv. Ikke prate bort egne utfordringer. Man trenger a noen kan følge opp en. Hvis ikke glir man tilbake i samme spor. Det er menneskelig.

Ønsker TS alt vel i fremtiden. Du kan hvis du vil!
Sist endret av zelder; 20. juli 2018 kl. 03:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.