View Single Post
improbable
Gusto's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Er på vei til å gå i DIY/billigretningen akkurat nå. Har lest meg opp på RF 433MHz (som f.eks Nexa), Z-Wave, Philips Hue og et par andre. Ser for eksempel at Nexa kommer med et nytt produkt som heter Nexa Bridge som er en revampet app-satsning, og Telldus selger nå sin neste generasjons Tellstick Z-Net Lite som allerede støtter Z-Wave. Holdt på å kjøpe den, men ser at Tellstick Z-Net Pro skal komme ut snart, der man skal kunne modifisere det meste + støtte for tredjepart-plugins utover Z-Wave. http://www.telldus.se/products/comparison

Jeg er sikkert ikke førstemann som har gått i denne fellen. Behøver bare litt automatikk for å slå av et par lys i stuen, men ender opp med planer om utvidet utebelysning, tidsplanlegging av lys, knapp på nattbordet som slår av alle lysene på soverommet osv osv. Haha.

Så for å begynne der jeg startet, med stua: Jeg begynner derfor med Nexa fjernkontroll med fem dimbare fjernstrømbrytere og en universaldimmer for å koble alle lampene på min eksisterende dimmer på veggen. Høres ut som en grei deal for godt under tusenlappen totalt. Om det viser seg å være noe jeg ikke ønsker å bygge videre på, så har jeg ikke tapt så mye penger. Er i alle fall litt spent på Tellstick Z-Net Pro.
Sist endret av Gusto; 27. desember 2015 kl. 23:01.