View Single Post
Trådstarter
13
@Turelli: jeg er barn av 80-tallet og vet å sette pris på god street art. Jeg hadde kjøpt meg en Banksy hadde jeg hatt pengene. Men det å skrive "Mole" eller "okse" med en biltemalakk vil aldri bli kunstnerisk i mine øyne. Da har jeg mer sans for den som i sin tid male en pingvin med snakkeboble som sa "spis mer fisk" oppe i Jonsvannsveien her i byen. Jeg har også "malt" litt selv, men da har jeg benyttet meg av lerret og spraybokser fra Montana. Dersom du definerer skriving på strømbokser som kunsterisk vil vi nok være grunnleggende uenig.

Jeg finner det veldig trist at de som farer rundt på nattestid tenker de er en reddende ridder for et trist bybilde. Hadde de hatt noe å fare med ville heller ikke huseiere fjernet det de har gjort. Hadde du kommet og utført et kunststykke på mine strømbokser skulle det fått stå, men hverken "okse", "mole" eller "musk" har vist at de har kunsteriske evner.


@Turbolego: jeg holder nok til i Trondheim. Her vet jeg at kommunen har en såkalt "nulltoleranse" mot grafitti og tagging, og alt blir vistnok anmeldt. Noe jeg i realiteten har sett lite til. Offentlige bygninger er vel de dårligste til å fjerne taggingen. Lovlige vegger mener jeg de ga opp, fordi de mente at det bare økte mengden tagging. Om det er hold i den påstanden tviler jeg egentlig på.