View Single Post
Det er veldig vanskelig å gi noe svar til sånt da mitt inntrykk er at meninger rundt psykedelika er alle ganske ekstreme. Noen mener man ALDRI burde prøve engang hvis man har psykiske lidelser av noe som helst type, mens andre, inkludert meg selv, er i troen om at sopp og psykedelika kan kurere "alt". Vi som mener det sistnevnte er jo folk som faktisk har fått forbedret livet i en eller annen slags form gjennom psykedelisk bruk, men jeg har også innsikt nok til å se at det har forverret livet til mange også.

MEN, det høres ihvertfall ut som om du er i riktig mindset til å faktisk prøve noe sånt. Går man inn i en tripp med intensjonen om å forandre/forbedre livssituasjonen _kommer_ trippen din til å handle mye om det, og det har en større sjanse til å ende i bad trip. Dog er det bad trips som har en tendens til å forandre mest liv, på både godt og vondt. Jeg ville IKKE tatt det alene første gang, det er det ikke alle erfarne folk som gjør en gang. Det er alltid greit å ha en tripp sitter. Ikke fordi du kan skade deg selv eller noe, det skjer jo ikke, men fordi du kan ende opp med å bli litt paranoid, muligens ringe folk du ikke burde eller gå ut til steder du ikke burde. Og da er det greit å ha en person du vet er edru som kan passe på deg litt og snakke deg litt ned.

En av de viktigste tingene (serr) er å ha chill musikk. Shpongle er fin, men visse sanger av shpongle kan serr begynne å fucke med hodet ditt as. Ta med noe rolig musikk du liker og ha det i bakgrunnen. Kan anbefale Tycho og Telefon Tel Aviv og den typen musikk. En death metal sang kan plutselig forandre en hel trip for å si det sånn da. Og set og setting selvsagt - vær 100% sikker på at du ikke har noen planer den dagen eller at foreldre plutselig kan stikke innom eller noe i den dur. Jeg har til og med gått så langt som å teipe en lapp med "dratt på hytta" på ytterdøren slik at dørselgere og sånt ikke skal banke på.

Jeg hørte denne sangen på repeat en hel tripp engang bare fordi den fikk meg i så himla godt humør! https://www.youtube.com/watch?v=rlbmz2Qh8Sk