View Single Post
Warz's Avatar
Trådstarter
764
Sitat av Mith Vis innlegg
Så hvorfor skal jeg da øke risken med å investere pengene mine i en slik valuta?
Vis hele sitatet...
Nei hvorfor i all verden skal du gjøre det? Investeringer og spekulering passer ikke for alle, så enkelt er det.

Den er jo utrulig utsatt bare pga. størrelsen. Jeg ser virkelig ikke noe poeng i dette, med mindre det er for å bedrive lyssky aktivitet og til de formålet er 21millioner alt for lite.
Vis hele sitatet...
Bitcoin kan deles opp i mindre desimaler, dermed er ikke 21 millioner for lite. Hvis bitcoin blir veldig populært vil dette bare føre til at verdien stiger enormt, plutselig får du 1 dollar for 0.5 bitcoin, så får du 1 dollar for 0.1 bitcoin, og vips får du 1 dollar for 0.01 bitcoin osv... Det er ikke et problem.

Dessutten, det er MANGE gode grunner til å bruke bitcoin til helt ærlige og redelige formål. For det første er det umulig å blokkere/fryse, paypal har til eksempel blokkert India. For det andre er det svært billig å sende bitcoins, paypal tar god profitt.

Ettersom jeg forsto utifra wikien deres, så bruker de visa eller paypal for å veksle til/fra ekte penger, så der går også argumentet med en grisk mellommann.
Vis hele sitatet...
"De"? Det er ingen som eier bitcoins. Det er hele poenget, bitcoin er p2p, ingen server, ingen sentralisering. Glem "de".

Noen personer har funnet ut at de skal veksle bitcoin via visa/paypal. Noen andre personer har funnet ut at de skal veksle bitcoin via bank, andre via libertyreserve og noen har tilogmed begynt å veksle via cash.