View Single Post
Sitat av emptychange Vis innlegg
"Hvordan kan du si noe sånt?" ser ut til å være et spørsmål som går igjen fra deg. Gjerne utdyp hva du forventer at jeg skal svare på det.

Så fordi foreldre ikke ønsker barn med downs burde vi få de?

Burde ikke dette være foreldrenes valg, og hva så om vi får et sorteringssamfunn (hva nå enn det skal bety)?

Jeg ser ikke poenget med diskusjonen da det er et individuelt valg. Er diskusjonen om vi er for individuelle valg? Eller om det er ønskelig å ikke ha funksjonshemninger?

Du antar de fleste ville abortert et barn med downs, ville du? Hvis ikke, er det ikke litt merkelig å tro alle andre ville det? Jeg går ikke rundt å tror jeg er moralsk overlegen "de fleste andre". Dessuten misliker jeg generaliseringen. Det er sikkert mange rike sosialister som vil ha et funksjonshemmet barn så alle skal synes synd på de.
Vis hele sitatet...
Jeg antar at de fleste ville abortere et barn med downs. Det betyr ikke at det er rett, det er bare mitt inntrykk. Det er ikke meningen å generalisere noen. Da hadde jeg vært mer bombastisk i uttalelsen min. Jeg vet ikke hva jeg ville gjort viss jeg hadde blitt gravid. Jeg er heller ikke sosialist.