View Single Post
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Det som er trist her Astroman, er de som ser videoen du legger ut uten kontekst og tar dette for god fisk. Jeg liker å tro at ingen gjør ting ondt intensjonelt, så jeg regner med du selv gikk på limpinnen og ikke sjekket ut denne "doktoren" og folkene som taler i videoen du lenker til?

Siden mods ser ut til å ignorere regelen om egenargumentasjon: så følte jeg egentlig for å ignorere deg, men siden folk går fem på så får jeg svare mot "Doctor" John Campbell, for han er IKKE medisinsk lege. Om vi ser på den første setingen i wikiartikkelen om han: .
Legg også merke til hvor han på sleip vis presterer å si at han IKKE skal gå politisk, men nevner at EU parlimentet har frihet for å utrykke seg.

Det var det røde flagget som fikk meg til å begynne å grave litt, for det viser jo seg at panelet som så snakker, er utskuddene, kristenkonservative politikere med tvilsomme affiliasjoner.
Cristian Terheș er den som presenterer panelet, en katolsk kristenkonservativ politiker fra Romania som lobbyerte for konservativpolitikeren Traian Băsescu.

Christine Anderson - antiimmigrasjon, antimuslim.

Mislav Kolakušić - antivaksine politiker fra Kroatia, brukt mye tid på å kritisere vaksinen uten særlig innhold.

Dr. Robert Malone, er det eneste som er kvalifisert til å si noe her, men om du graver litt på han også kommer det frem at denne lovende legen som jobbet mer mRNA teknologi for å fremme vaksiner mot Zika og Ebola. Han ble stort sett ignorert, og det er noe dritt: Jeg er også klar over legemiddelindustrien har mørke sider og dyre vaksiner til u-land er ikke stor bussiness, på samme måte at malaria kunne vært utryddet for lenge siden. Det finnes organisasjoner som jobber med dette, bl.a. Gates foundation (Bill gates er faktisk en veldig god filantrop) men det hører man ikke så mye om i media.

Problemet oppstår når Dr Malone begynner å spre feilinformasjon om covid vaksinen, han er et av de få "legene" som har skapt mye styr over dette. Og for det har han fått berømmelse og penger, han har vært på Joe rogan show og fremmet Ivermectin som en kur i stedet for mRNA vaksinene.

Jeg anbefaler å lese litt om han her og her.

Han prøvde også å publisere "studier" med Ivermectin:


Her kan du lese om et av rapportene hans som ble trekt pga falske påstander.

Jeg håper virkelig folk sjekker kilder før de tar ting for god fisk, og la meg legge til: Dette er NETTOP grunnen til at Mr Campbell og disse folka "hyller eu parlamentets åpenhet for ytringer", for feilinformasjonskampanjen til disse folka har blitt stoppet i døren i andre seriøse forum (campbell klager bl.a. på sensurering i UK, han klager egentlig over at han ikke får spre løgnene sine der lengre).

Sjekk alltid kildene til informasjonen, les om folkene som kommer med udokumenterte påstander. Og dette er nettopp hvorfor regelen om egenargumentasjon er skummel å la glippe.
For videoen, uten kontekst virker til å tegne et bilde at dette er offisiell informasjon som Eu parlamentet går god for, det er det ikke. Det er et helt åpent forum der hvem som helst kunne ytre sine bekymringer.

So Astroman, du skylder meg minst en sekser med pils, for jeg måtte kaste bort 2 timer av livet mitt på å vise folk at den pene videoen din er råttent møl av noe propagandapiss.
Vis hele sitatet...
Det er ganske fair timelønn. Send kontaktinformasjon så ordner jeg en sekser.

Brannfakkel: at noen er mot immigrasjon og er anti muslim gjør de ikke nødvendigvis til dårlige fagfolk.

Er han er anti alle vaksiner eller bare covid?
Sist endret av Astro Man; 6. august 2023 kl. 20:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.