View Single Post
Hvis dette skal være noe permanent "business", så ville jeg ikke hatt noe kvanta av dette hjemme hos meg selv, av åpenbare grunner. Nå bor jeg i en gammel bygård, så fellesområdene i kjelleren byr på mange gode gjemmeplasser for mindre gjenstander. Så lenge jeg unngår fingeravtrykk og andre spor kan de neppe ta meg for det da disse områdene er tilgjengelig for alle beboerne i gården. Brune og hvitevarer av litt størrelse ville jeg ikke hatt mer med å gjøre enn muligens å formidle kontakt mellom kjøper og selger, jeg ville nødig røre varene selv. Størrelsen på varene er avgjørende for om jeg synes det er verdt risikoen, kan jeg gjemme det i huset/leiligheten så kan det være verdt det, men det å leie lager for å oppbevare større ting virker litt for risky for min smak.

På den andre siden, inne i leiligheten tror jeg at jeg ville ha laget "lommer" bak taklistene på forskjellige plasser (i håp om at kansje ikke alle ville blitt oppdaget). Gjort riktig, så tror jeg dette kan være både forvirrende og ikke minst veldig vanskelig å oppdage, både for hunder og griser. Plassert over for eksempel garderobeskap, reoler, hyller o.s.v. vil de sansynlig vis anta at hunden markerer rester eller noe. Jeg har enda tilgode å høre om riving av boliger under razziaer...

Men hvis man først skal gjøre noe, så hvorfor ikke go big?
Ideelt sett, så burde man laget et bomberom og plassert det et lite stykke fra boligen, gjerne ved tomtegrensen. Komplett med hemmelig gang fra kjelleren, skjult nødutgang, undertrykk og seriøse luftfiltreringssystemer osv.

Det er jo egentlig bare fantasien som begrenser deg, men man bør kansje tenke seg om flere ganger før man stasjer ting rundt. Det er mange ting å ta hensyn til...