View Single Post
Jeg har lett etter et Playstation-spill jeg spilte som liten gutt i flere dager nå, men jeg finner det aldri. Så istedenfor å søke rundt over alt tenkte jeg at jeg kunne spørre her

Det er vel mellom 10 og 13 år siden (husker ikke helt) siden jeg spilte dette spillet, men dette er det jeg kan huske. Det var bare en demo, i samme CD'en hvor mange andre demoer befant seg, og jeg tror et Spyro-spill var et av dem på denne disken. Men på spillet mener jeg å huske at det var en mann du styrte, og jeg tror handlingen foregikk enten i en fantasiverden eller i fortiden. På starten var det tre-fire "portaler" eller noe sånt i et stort rom, og på demoen kunne man bare gå gjennom den ene. Da befinner karakteren seg i en skog, hvor normaltstore monstre vandret rundt. Hvis man løp borti noen av dem måtte man slåss mot dem, og det var sånn som på Pokemon, at man deretter så både seg selv og fienden i fra sida, og man valgte annenhvert angrep. Karakteren man styrer drar frem en kniv, eller et sverd og setter seg ned i en slags "kampposisjon" hvor han knelte ned på huk, eller noe sånt. Det som var noe av det mest karakteristiske var en evne man hadde hvor man spilte på en fløyte og gjorde seg om til en blå/rosa/grønn (husker ikke), liten drageting eller et hundemonster xD angrepet du da hadde var å sende deg selv som en ball gjennom luften på fienden. Etter du hadde kommet deg gjennom hele skogen gikk du opp til et litt rart trehus av noe slag hvor du snakket med en vis mann, eller en shaman, eller noe lignende. Han gir deg deretter et eller annet, men jeg husker ikke om det var en nøkkel eller noe annet. Jeg tror han gav deg noe for å komme inn i en av de andre portalene jeg nevnte på starten. Og der slutter demoen, som jeg kan huske.

Hadde satt pris på om noen kunne ta seg tid til å lese alt dette, å kanskje si meg hva det spillet heter. Takk på forhånd