View Single Post
Jeg har sett på videoen du linket til pluss noe av det andre på kanalen din. Det jeg så fremkalte mange ubehagelige følelser i meg. Jeg kjente på følelser som ensomhet, frustrasjon og å stå utenfor.

Jeg opplever uttrykksformen i videoene som så naken og direkte at jeg ikke klarer å se på det. Denne måten å uttrykke seg på tiltrekker seg også folk som har et behov for å trykke andre ned. I tråden her ser jeg flere forsøk på latterliggjøring og tenker at slikt bare forsterker de vonde følelsene.

Jeg tror det du uttrykker er følelser som er ganske utbredt i vårt samfunn, og at vi trenger uttrykk som lar oss føle slike følelser. Det er flere som foreslår at du finner andre uttrykksformer og det vil jeg si meg enig i.

Vi har ulike rammer rundt vår virkelighetsforståelse. Jeg klarer ikke å forholde meg til innholdet i videoene på en bokstavelig måte, men jeg kan forholde meg til de følelsene de uttrykker.

Du er helt klart en kreativ kar, og du jobber med virkelig tunge følelser, hva med å finne en mer abstrakt uttrykksform?

Hvis jeg var din venn hadde jeg anbefalt deg å fjerne videoene fra youtube. Vi har alle et lite barn inni oss. Videoene stiller dette barnet helt nakent på en stor åpen plass slik at alle som vil kan gjøre narr av det. Sett opp noen grenser og beskytt det barnet. Se om du kan finne tryggere måter å la det uttrykke seg på.