View Single Post
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Men det trenger ikke alltid å være spesielt innfløkt heller: Fulle folk på julebord & direkte forespørel til noen med ring på fingeren om pulings på lageret.
Vis hele sitatet...
Nå forandret du situasjonen fra oppriktig forelsket i kollega til full og kåt på julebord, så jeg går ikke inn i den problemstillingen. Det var ikke utroskap jeg fremsnakket her heller, akkurat, tvert imot advarte jeg om at det å gå bak ryggen til forrige partner er et rødt flagg.

Det jeg sier og mener, er at dersom man finner sin gjensidig utkårede og har muligheten til å få det til å funke, så synes jeg ikke det er umoralsk å gå for det. Kall meg en naiv romantiker. Men ja, det er et farvann man bør trå veldig forsiktig i, da det er flere skjær i skjærleikens sjø her. Det første skjæret er at man driter seg ut og gjør arbeidshverdagen ubehagelig for seg selv og den andre. Og så er det risikoen for at du får den andre til å kaste noe på båten uten å egentlig kunne tilby det du hadde tenkt å tilby eller det den andre håpet på, og dermed bare roter alt til. Så for å gjenta mitt råd i sum: Ligg lavt, prøv å legge vekk hele denne fantasien, men hold gjerne døren på gløtt. Hvis det ordner seg sånn at det blir dere to og dere har sjansen til å få deres happily ever after, så synes jeg ikke det er umoralsk.

Først en arg protest: Jeg skrev ingenting om kjønn.
Vis hele sitatet...
Mitt ikke fullt så arge tilsvar på det, er at jeg ikke svarte deg engang med denne kommentaren, og at jeg dessuten henviste til kommentarene ovenfor.
Sist endret av *pi; 29. mars 2021 kl. 12:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.