View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Der har du forklaringen, Siden den har tilgang på dagslys (som er mye kraftigere) vil den søke seg dit.
Den lampa du har er 2700K fargetemperatur, det er feil spekter, en plante trenger hvitt lys i 5000-6500K temperatur, den er også ganske svak.

Jeg var på veil til å linke til Clash ohlson e.l. men jeg er visst særdeles treg: Det virker som om små CFL pærer med E27 sokkel er utfaset og det er mye LED på plass.. Det merkelige er at man ofte har lysrør i den kalde fargen i verksted osv, men jeg ser ikke ut til å finne noe på nettsidene deres.

Den lampen du snakker om skal være god om du holder den et stykke unna, trenger kanskje ikke så mye som 2 meter, men du kunne jo startet med det og så justert litt nærmere for hver dag som går.

Dette med vanning er helt rett, de drikker ikkke mye i starten. En ting jeg har helt glemt å snakke om er fuktighet, så unge planter elsker at det er veeldig fuktig, sånn jungelfuktig, og det tviler jeg på at du har i stuen/kjøkkenet.
At du da sprayer litt fin vanntåke rundt planten er bare fint så den får noe fuktighet, men ideelt skulle du hatt noe slikt:
https://www.mikrogartneriet.no/produ...vhus-hoyt-lokk for planten trenger opp mot 70-80% relativ fuktighet.
Sist endret av Dodecha; 27. mars 2020 kl. 16:58.