View Single Post
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Det sitatet referer til placebo. Er du så kjapp på avtrekkeren at du ikke leser posten sikkelig før du slenger ut linken din?
Vis hele sitatet...
liten lese-leif der ja
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Jeg kan uansett svare. Denne svadamannen er tidligere nevnt i tråden. Noen grunner til å være skeptisk:
- Ingen av resultatene gjengis i helhet og det er umulig å oppdrive originalene (og dermed umulig å verifisere eller reprodusere). Alt er publisert i 'vanity' journals, dvs tidsskrift som ikke dobbeltsjekker informasjonen, men heller tar betalt for å gi halvseriøse forskere større publikasjonsliste.
- Noen av forsøkene ble også gjennomført av gærninger som tok livet av seg selv rett etterpå. Det kan jo hende de var mentalt balanserte når de prøvde å bevise sin gudstro like før, men hva vet jeg?
- Fyren tjener masse penger på geskjeften og praktiserer selv som healer. Dette gjør at det er lite vettugt å ta ham på ordet i forhold til at tekstene sier det de gjør.
- Og ikke minst tolker han data svært liberalt, kaller små korrelasjonsfaktorer for signifikante osv som enhver person med statistisk bakgrunn lett ser er heller tvilsomt med sample size av størrelsesorden 10. Her springer resultantene ut fra hypotesen.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke gjort noe research på han, så hvis det du sier stemmer så kan jeg forstå at man ikke ser på denne mannen som en veldig troverdig kilde

Bare vent! når jeg blir stor skal jeg bevise for verden at healing fungerer!!!