View Single Post
Nok en gang så er ikke anekdoter spesielt interessant - det kan debatteres mye frem og tilbake i forhold til kiropraktorer, som tross alt gjør det samme som en massør og dermed har en viss effekt uavhengig av om de mystiske 'sublaksjonene' faktisk finnes - men homeopati? Seriøst? Homeopati er selve standarden på svindel og det skjønner hvem som helst som leser om hvordan det fungerer. I tillegg gir blindstudier ingen avvik fra placebo, kanskje fordi det bare er sukkerpiller i begge tilfellene.

Hvis det er slik at veldig små mengder stoff har den motsatte virkningen av det originalstoffet har, burde jo vann være en kur mot det aller meste, siden det inneholder sporstoffer av alt mellom himmel og jord?

Du må skjønne at anekdote på anekdote ikke er verken spesielt interessant eller nyttig for debatten. Hva du personlig føler om temaet er i bunn og grunn likegyldig. Angående oppfordringen til å ta steget videre og gi noe alternativt en sjanse (og ikke minst gi kvakksalverne litt penger!) så kan jeg opplyse at jeg har prøvd uten at det ga noen som helst effekt med healing eller homeopati. Der - anekdote mot anekdote, på tide med bevis. Min oppfordring må nå være av den samme art om at du faktisk leser litt vitenskapsteori før du kommer tilbake i tråden.