View Single Post
Det har jo vært praktisert alternativ behandling i Norge i mange herrens år! Se her. Og det ser da ut til å funke utmerket som behandling, siden det er så godt tatt i mot av nordmenn, som ut fra denne tråden her virker å ha en sterk pessisme for alternativ behandling?

Det er sikkert mye juks på det alternative markedet, men det kan jo være noe i det også. Leser man litt kinesisk filosofi eller religion, blant annet taoisme eller konfuciusismen (elns, sånn det skrives?), så tror jeg ikke man skal undervurdere fornuftssansen dems heller! Prinsipper som blir presentert her er faktisk veldig nært knyttet til det moderne samfunns verdier, med mye visdom i visdommen, hvis en bare tenker etter. Nå er jo ikke kiropraktikk en østlig opprinnelse, men kanadisk, og handler følgelig om samme tema - alternativ behandling som er akseptert av skolemedisinen og påvist å hjelpe i så stor grad, at her i Norge er tittelen beskytta.

Jeg ville blitt betenkt om myndighetene hadde beskytta tittelen hvis det hadde vært i stor fare for meg. Men når alternativ behandling er blitt stuerein hos den norske befolkning, så er vi stort sett åpne for alt mulig, vi. Dette er ikke rart i det hele tatt, det er moderne!

Velkommen til 2009!
Sist endret av paranoy; 1. oktober 2009 kl. 00:13.