View Single Post
Sitat av cazber Vis innlegg
Selvfølgelig er det placebo. Moderne vestlig medisin er da mye bedre enn noe gammelt svada fra østen. Se bare på hvilken levealder vi har oppnådd i moderne tid.
Vis hele sitatet...
Der er jeg grunnleggende uenig med deg! Moderne vestlig medisin, som moderne psykoterapi fremmer at man skal gnage på fortiden i en evighet. Jeg har gått i psykoterapi, og vet hva jeg snakker om. Det er kun fokus på fortiden, hva fortiden har gjort med deg, hva fortiden betyr. Slik jeg ser det nå er det en hemsko å henge igjen i fortiden. Man må tenke fremover.

Og når det gjelder annen vestlig medisin, som allmennleger, så er de sterkt sponset av legemiddelindustrien. De setter føringer på hva leger foretar seg. Jeg har førstehånds erfaring med dette, siden jeg har vært mye hos leger. De hjelper deg overhodet ikke, med mindre du har en klar diagnose som krever en bestemt medisin, eller en innleggelse(typisk blindtarmbetennelse eller hjerneslag) Selvsagt er legene gode å ha i slike situasjoner, men de er ubrukelige når diagnosen er diffus. For de bruker faste måleapparater på å måle hvorvidt du er syk eller ei. Jeg kan jo bruke meg selv som eksempel. Jeg ser frisk ut og har vært på legevakt og hos fastlege utallige ganger det siste året. Hver gang har jeg kommet med symptomer på urinveisinfeksjon, eller magesmerter. Da sjekker legen kun for urinveisinfeksjon eller sjekker magen din. Trykker litt her og der, sjekker hvor du sier au. Men er prøvene negative, så gidder de ikke bry seg mer. Og det er urinstix og crp prøver som stor sett er tatt av meg.

Det er mange ganger jeg har gått fra legekontoret og følt meg dum. Og den siste tiden, før jeg fikk hjelp, gikk jeg ut derfra med tårer i øynene. For jeg følte ingen brydde seg, at ingen forsto. Jeg følte at alle mente dette var noe jeg innbilte meg og noe som var psykisk betinget.

Heldigvis har jeg fått ordnet opp i problemet nå, i allefall nogenlunde bra.
Sist endret av JaneDoe; 30. september 2009 kl. 08:33.