View Single Post
Sitat av Knask Vis innlegg
Jeg er enig i at det hadde vært mer fristende å finne frem ei skarpladd hagle og kline hodeskallen min og innholdet i den godt opp under taklistene fremfor å leve i eksempelet ditt, men her demonstrerer du bare at lykke er subjektivt.

Hva mener du er de bakenforliggende motivasjonene for å forbedre eller opprettholde standarden på faktorer som trådstarter eksemplifiserer hvis det ikke er for å etterstrebe følelsen av lykke?
Vis hele sitatet...
Nettopp. Dette er egentlig samme diskusjon jeg og myoxo hadde i den kreftbehandlingstråden, der vi diskuterte hvorvidt sannhet/innsikt har en verdi utover hva den gir oss av opplevelse. Jeg kan ikke forstå at noe som helst kan ha noen som helst verdi for oss utenom den opplevelsen det gir oss. Følelsene våre gir opplevelser valens, jeg skjønner ikke hvordan vi skulle kunne forholde oss til verdi utover det systemet. Jeg tror det er en illusjon.

Den tilstanden vi opplever som tilstrebelsesverdig, være seg innsikt, behag, spenning, balanse, whatever floats your boat... det er vel lykke? Hva ellers skulle det være? Så når du, jeg og Myoxo ikke vil være i det lekelandet som er beskrevet, så er vel det fordi det ikke scorer på de faktorene som vi mener gir oss lykke. Kanhende det ville gjort det hvis vi var der, men forestillingen innfrir ikke for oss nå, fra her vi står, i vår opplevelse. Hvor ellers.

Sitat av rhijsgfjadjgba Vis innlegg
100 % lykke høres monotont ut.
Vis hele sitatet...
Og monotont = kjedelig = ikke lykke, etter vårt opplevelsrsbarometer.
Sist endret av *pi; 17. mars 2021 kl. 20:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.