View Single Post
Salvia

Jeg prøvde salvia som det første rusmiddelet jeg noen gang inntok (før jeg prøvde tobakk og alkohol tilogmed)
på en bandøving da jeg var 14. Fikk en helt syyyk tripp, men fant ut at det skulle forbli en engangsgreie, i med at jeg var såpass ung og ikke likte det godt nok til å gidde stresset med å skaffe det og få penger til det.
En utrolig opplevelse jeg gjerne vil prøve igjen ved en senere anledning, når sjansen byr seg

Alkohol og tobakk

Jeg begynte med snus da jeg gikk i 10. klasse på ungdomsskolen. Var nysjerrig på det å være avhengig, og hadde en teori om at avhengighet bare var oppskrytt. Prøvde det først på skolen med en kompis, og kjøpte meg en boks dagen etter. Nå snuser jeg 12 om dagen, og fant tidlig ut av hypotesen min slo feil :P
Alkohol prøvde jeg da jeg var 15 år gammel, hjemme hos meg selv med en kompis. Var veldig nysjerrig på effekten av drikke, og hadde ingen kontroll. Vi styrta 4 flasker vin på deling og jeg endte opp med å kaste opp overalt og ikke huske en dritt. Våkna i senga mi hjemme med et glass brus ved siden av meg, og foreldrene var skuffa.
Et par helger senere dro jeg på fest, og drakk i kontrollerte mengder. Drikker de fleste helger, når jeg har penger.
Førsteprioriteten er nok weed.

Cannabis

Jeg prøvde for første gang da jeg nettop hadde fylt 16 år. Bestekompisen min hadde røyket litt smått siden han var 14, og tilogmed dyrket egen plante i skogen. Han hadde gitt meg tilbud om det, men faren min hadde fortalt så mye løgn om skadeeffekt og avhengighet av marihuana, at jeg sa nei til å prøve. Da jeg begynte på vgs fikk jeg tilbud om å prøve sammen med bestekompisen og noen andre fra skolen, rett etter skoletid. Jeg tenkte å prøve for å markere at jeg nå var fylt 16 år. Vi var fem personer som røykte 4 gram grønt på deling, og det var veldig sterke saker.
Badtrippa til helvete og fikk skikkelig noia, og fant ut at dette var virkelig ikke lurt å gjøre. Fikk dermed enda mer tiltro til det min far hadde fortalt meg. Senere fikk jeg høre at jeg sikkert fikk badtrip fordi jeg røyka for mye, og at det var potent, lysegrønn marihuana. Leste meg da opp på cannabis på internett, og fikk plutselig et helt annet syn på det. Skadeeffekten var jo mye mindre enn alkohol, og ikke fysisk avhengighetsdannende! Dermed kjøpte jeg meg et par gram med brunt og røykte det med kompisen. Prøvde det neste gang med min daværende kjæreste, og ble ballefjern, og likte det veldig godt! Røyket litt av og til dette året, før det et år senere ble til at jeg røyket hver helg, og var komfortabel med det. Så i ferien røyket jeg nesten hver dag, og begynte smått å ta meg en blås i hverdager også. :P De siste ukene har jeg røyket hver dag, men har planer om å kutte ned til helger når bagen er tom :P ta en pause på en ukes tid skal jeg også.
Nysjerrigheten var det som fikk meg til å prøve, og det at jeg raskt ble veldig glad i cannabisrusen gjør at jeg har fortsatt med det. Vet å sette grenser, og så snart jeg begynner å merke tegn til noe sløvhet eller dårlig hukommelse av dette vil jeg ta meg en lang pause. Slutte har jeg ingen planer om
Holder meg unna alt av piller, pulver og psykadeliske stoffer. Har absolutt ingen planer om å prøve noe sånt; mulig jeg prøver sopp når jeg er voksen og mentalt klar for det. Men tviler på at jeg vil ha samme interessen i voksen alder