View Single Post
Jeg var rundt 11-12 år gammel første gang jeg drakk meg full. Jeg og noen venninner hadde klart å snike til oss noe alkohol foreldrene våre hadde satt vekk ubevoktet og drakk oss fulle av ren nyskjerrighet. Det var en slagen kveld, men jeg drakk vel ikke skikkelig igjen før jeg var rundt 15 år gammel.

Prøvde hasj første gang som 15-åring, hadde da vært en del på fester rundt om kring og sett folk bruke diverse rusmidler, hovedsakelig hasj. Som den nyskjerrige fjortisen jeg (og venninnene mine...) var måtte det jo testes. Siden har jeg røyket når jeg føler for det. Har vært perioder med mye og perioder hvor det har gått lang tid mellom hver gang, all in all liker jeg hasjrusen.

Kokain og amfetamin prøvde jeg første gang da jeg var 17/18. Kokain prøvde jeg bare et par ganger, men fant fort ut at det var en rus jeg ikke trivdes noe særlig med. Amfetamin tar jeg fortsatt, det også med lengre perioder av/på (riktig nok kun helgebruk).

Nå er jeg litt nyskjerrig på å prøve sopp, får se hva høsten bringer.

Så hva fikk meg til å begynne? Nyskjerrighet. Samtidig er det ikke til å komme utenom at det hadde mye å gjøre med miljøet jeg var/er i, men så har jeg nå også valgt dette miljøet selv.