View Single Post
8-9 år: Prøvde å røyke sigarett for første gang. (Nesten. Jeg var vill etter å stikke av med røyken til mamma i 3års alderen. Hun kurerte meg med å "la" meg prøve. Det ble rett på doskåla.)

Husker ikke helt hvorfor, vet vi var to om det (selfølgelig!) Tipper det kan begrunnes med at jeg ikke fikk lov, da må man jo bare gjøre det! Også har det vell gjærne noe med rollemodeller å gjøre.

Har vell røyket fast siden 8. klasse. Mener det ga meg en følelse av frihet, mer som et fangeskap nå doh..

14 år: Ble med en kompis, som var kompis med en stoner på besøk til ham. Det ble ikke stilt et spørsmål ved det fra min side. Hadde vell egentlig alltid vist at jeg kom til å prøve å røyke hasj. Sorting, hadde det dritgøy i 10 min, for så gjennomgå den nedturen.

Tok ikke lange tiden før dette ble en hobby. Har lagt bak meg en periode på et år der jeg røyket hver dag.

16 år: Jeg skulle aldrig prøve noen "sterkere stoffer", og var lydig mot meg selv i 2 år. Så satt jeg med noen kompisser en kveld, der det var kokain det gikk i. Jeg sto på mitt, og prøvde så godt jeg kunne å ordne noe å røyke på. Etter 2-3 timer prøvde jeg kokain for første gang. Fantastisk.

Etter dette har det vell egentlig godt med mye drugs, bygger seg gradvis oppover liksom.

19 år: Setter den første sprøyta med amf. Skulle bare prøve, viste jo jeg kom til å gjøre det før eller siden uansett liksom. Etter at det var satt bestemte jeg meg for at dette var noe jeg bare kunne gjøre en gang i året...
Er 20 år gammel nå, og det har blitt maaange ganger, og et svært stort problem.

Jeg er vell en litt sånn typisk "ikke fortell meg hva jeg skal gjøre" - person. Jeg er uforskammet liberal, og jeg greier aldrig å stille min egen nyskjerighet. Vanskelig oppvekst osv. Grensa fra sig til sprøyte er stor, men alt skjer jo ikke på en gang. Virkligheten min forandret seg 100 ganger i mellomtiden.

Jeg kommer aldrig til å slutte helt, men jeg har et veldig sterkt ønske om å ha et nøkternt forbruk av og forhold til rus. Jeg kan aldrig få meg selv til å angre, men jeg skulle ønske jeg hadde vert smartere som 14åring. Ventet til jeg var i 20årene eller noe.

Jeg har enda tilgode å prøve LSD, sopp og heroin. Jeg vet jeg kommer til å prøve, det er bare et spørsmål om tid. Erfaringer rundt sprøyta har vert en tankevekker, virkelig skummelt det der. Har nå satt en grense - Jeg skal ikke prøve heroin før jeg er pensjonist. Da jeg har alt å vinne og ingenting å tape.

Jeg håper andre har vett nokk til å vente til de er myndige, klar for å ta et valg.

Vet det ble langt, men vet også at jeg er gira og for veldig lett oppheng. =)