View Single Post
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Statlig..Troll Vis innlegg
Jeg er sterkt imot behandlingen for ADHD. Konkret: Bruken av sentralstimulerende med tilnærmet like egenskaper som amfetamin. (f.eks metylfenidat).
Vis hele sitatet...
De fleste mennesker reagerer positivt på sentralstimulerende.
Vis hele sitatet...
Hm?
Jeg fester så godt som ingen tiltro til «bevisene» for at ADHD er en «skade eller defekt» på hjernen.
Vis hele sitatet...
Om en annerledeshet sees på hjernen til personer med ADHD, hvordan kan en avgjøre om dette er en «skade/defekt» og ikke kun naturlig variasjon?
Hvilke kriterier og premisser er lagt til grunn for dette kan kalles «skade»?
Vis hele sitatet...
Hvis jeg skannet hjernen til en sofagris og en toppidrettsutøver, sammenlignet disse og fant en forskjell, kan en da hevde den ene har en «skade/defekt»?
Vis hele sitatet...
Igjen, er det noe bevis for «skade/defekt», og ikke kun naturlig variasjon?
Vis hele sitatet...
Du må komme med definisjonene av «skade» og «naturlig variasjon» du bruker. Jeg får inntrykk av at du er ute etter at ADHD ikke skal omtales som skade.
Siden ADHD-Norge refererer til at MR-skan viser en annerledeshet i hjernen til ADHDere og virker vektlegge dette som sterkt bevis for at ADHD er biologisk, betyr det at de mener 95-97% av oss andre har identiske hjerner? (oss ikke-ADHDere)
Vis hele sitatet...
Nei. Ville du spurt «mener Vi-Som-Mangler-Høyre-Fot-Norge at alle vi andre har identiske kropper?»?