View Single Post
Trådstarter
18
Sitat av homoludens Vis innlegg
Hvem har sagt at du ikke kan kutte ut alt som heter skolegang og dra på jordomseiling? I Norge har du stor frihet, og du kan stort sett gjøre det du vil med livet ditt. Det er imidlertid et stort MEN her. Kan du forsørge deg selv?

De aller fleste kan jo ikke det uten å jobbe. Hvis du tenker at du kan la andre betale for livsoppholdet ditt, dvs skattebetalerne, så vil jeg si du mangler et minstemål av anstendighet og moral. Du skal ikke snylte på andre. Tror det er denne mangelen på anstendighet og modenhet blant enkelte norske ungdommer som er det egentlige problemet her.

Som sagt, du må gjerne dra på jordomseiling eller spille XBOX for min del, men da krever jeg at du kan forsørge deg selv. Lever du på statens og skattebetalernes regning fordi du ikke "gidder" å dra på jobb, er jeg fristet til å ta dagpengene fra deg og gi deg innsikt i hvordan det er å ikke ha penger til mat og husleie.

Kanskje du blir mer motivert for å ta en jobb da?
Vis hele sitatet...
Jeg gir faen i hva du krever og ikke krever. Jeg krever ingenting av deg og du skyller ikke meg shit. Verken skattepenger eller et smil. Jeg har verken lyst til å betale skatt eller få noe fra staten. Jeg vil reise og jobbe og leve fra dag til dag, kanskje bruke couch surfing slik at jeg har steder og sove. Man får jeg jobbe for.