View Single Post
Kom over en link jeg fant relevant:
http://www.getrichslowly.org/blog/20...to-do-instead/

Sitat av Fle7ch Vis innlegg
Satser man fotball kan man bli rik, satser man på musikk/DJ kan man bli rik, satser man på skole kan man bli velstående. Hvis du skjønner poenget. Selvsagt er det en risk å ta, men folk har forskjellig syn på skolegang. Noen sliter med motivasjon, andre ikke.
Vis hele sitatet...
Om du er 16år så er du såpass gammel at du bør ha nok selvinnsikt til å se om hobbyen din kan bli jobb. Om du selv ikke har forstått det å bli proffspiller på Liverpool er utenfor rekkevidde bør du søren ha såpass gode foreldre at de slapper deg i bakhodet og forteller deg at du bør gå på skole.
Om du har talent, nå mener jeg virkelig talent, så har du antagelig blitt fortalt allerede at du burde satse på fotballen...
Enkelte ting som dj-ing kan du jo slå igjennom med senere i livet, men er du såpass flink at dette er realistisk? Se dypt inn i deg selv og tenk etter "har jeg mer enn 50views på youtube? Nei... ok... da kanskje jeg ikke skal satse på dette..."
Om du sliter med motivasjon så kan du jo alltids prøve å droppe ut av skolen å følge drømmen din og se hvor langt det tar deg, de aller fleste finner fort ut at det er greit med litt skolegang alikevel og får derfor en god dose motivasjon.

Jeg kjenner flere dj's som fulgte sin passion og fant ut at de heller burde vokse opp og bli studenter...