View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Gjør de det for å ha avtrykk av hånd og fingre? Rillene som går over håndflaten er jo unike for hver person, kan også skjønne knokler og ledd for å kalkulere avstand og 'bøyelighet' av fingrene for å kunne åpne alt som har en touch-id (scanner for fingeravtrykk). Spekulerer bare her, vet ikke hvorfor de skulle gjort det og ikke var jeg klar over at det her var en greie heller.
Vis hele sitatet...
Ja de gjør det for å lettere knytte person til gjerningssted, redskap, materiale eks. F eks om noen har vært i et rom og ikke lagt igjen fingeravtrykk men for eksempel (nå sier jeg bare noen helt random eksempler jeg kan tenke på aner ikke om det faktisk brukes på den måten! ) har slengt igjen en dør med innerste fingerledd og de kan finne avtrykk av dette, eller om man har vært i en bil og kommet borti et sted med knoken, eller pakka inn hasj med hansker ingen fingeravtrykk men på et tidspunkt er f eks tommelleddet innerst på håndbaken nær innpakningen og legger igjen avtrykk.
Vetta faen men det var en high tech scanner maskin og jeg føler jo jeg ikke engang kan sitte i rom med noen som kan drive med dop eller være kriminelle lenger tilfelle trykk fra en eller annen del av hånda mi blir funnet i fremtiden og så lett knyttes til identitet og knytter meg til noe. Driver ikke med noe kriminelt men var uheldig den ene gangen.. Men å vite at politiet kan spore meg så lett er skikkelig ubehagelig hvertfall!

Jeg trodde DNA prøve, spytt prøve, og dette jævla hele hånda avtrykk i alle vinkler og alle deler og ledd, og andre ting enn ordinær fingeravtrykk, ikke var noe de egentlig hadde krav på?
Evn noe regler om hvilke saker de har krav på det, om de plikter å oppgi ens rettigheter eller bare kan dure frem å ta det som sin rett og selvfølge, og evn hvor lenge det ligger lagret hos skyldige, livet ut eller slettes etter viss antall år, og om de kan holde det lagret om man er frikjent også? Mange spørsmål men håper noen vet litt!