View Single Post
Sitat av Jolly Swagman Vis innlegg
Muhammed å amjed som du nevner her hadde vel ikke hatt disse problemene i sitt eget land? Det er så jevlig naivt å tro att dette multikulturelle samfunnet som stort sett befinner seg innenfor kommunegrensen til Oslo skal fungere på en bra måte. Hvorfor er det så mye drit i Oslo kontra andre steder i Norge da? Hvorfor har man belastede bydeler i Oslo? Hvorfor ender disse menskene opp i belastede bydeler? Eller var ikke disse bydelene så belastet før disse menskene endte opp der? Å hvorfor faen vil de bo der når det er så jævlig der?
Vis hele sitatet...

Du synser mye, det er tydelig at du har et personlig bias her, og oppsøker info og mennesker som deler ditt verdenssyn.. Du sier du kaller en spade for en spade, og ikke er rasist, men akkurat dette, at du er til denne grad overbevist om at ditt verdenssyn er rett er det som gjør deg til en rasist. Ungdom/unge voksne Øst i Oslo har lenge hatt problemer forbundet med seg, ja, selv før innvandringen vi har opplevd de siste årene.
Jeg vet nå ikke hvor du bor, men Oslo Øst er på ingen måte helt jævlig. Men det er nok dessverre mange familier som bor tett.

Folk oppsøker dessverre, men naturligvis likesinnede, og de man deler kultur og verdier med; et sted man ikke er annerledes. Jeg kjenner fler familier som har flyttet til Oslo fra rundt om i Norge, og de følte ikke de hadde noe valg. Tror ikke det var tøft å være den eneste iraneren i en småby i Nord-Norge på 80-90 tallet. Det høres ikke slik ut i hvertfall. Subkulturene vi ser nå er dessverre et resultat av mennesker som deler ditt verdenssyn, mistenker jeg. God integrering er vanskelig når folk ikke ser deg i øynene på butikken.

Jeg har sett det gått fint med mange familier, som har fått sertifisert seg i Norge innen sin tidligere utdannelse, men disse familiene vet jeg at tidlig møtte fler norske familier som ble venner med de.

Det er bred enighet om at problemene øst i Oslo alltid har handlet om arbeidsløshet, sosioøkonomisk situasjon, og dermed er man plutselig utenforstående. Kultur er nok nå på mange måter en del av det som gjør at en føler seg utenfor samfunnet, det er mange unge som vokser opp og aldri ser far i jobb, vi vet uføre går i «arv», er det så rart de ikke føler de har håp? Hvorfor gi faen i fremtiden når man ikke kan se for seg annet enn dritt? Noen er heldige og gode på skolen, de fleste er ikke det!

Jeg vil tro mange som tjener penger på gata nå også har mistet denne inntekten, disse menneskene har ofte ikke så jævla mye muligheter, dessverre..


Jeg vil avslutte med at det gir ikke mening å ta inn fler mennesker i ett land enn en kan sysselsette, det er det eneste av viktighet slik jeg klarer å forstå