View Single Post
Sitat av kattmedsukkerpå Vis innlegg
Hei jeg er 23 år og har nylig kjøpt en 70 kvadrats leilighet. Har fått dame som bor hos meg. Hun har klær her og sover her. Jeg betaler lån og alle faste utgifter. Jeg har bil og betaler bensin. Jeg betaler stort sett all maten. Hun kjøper litt mat av og til. Anslår max 1000kr på en måned. Vi lager middag ca annenhver gang. Hun får lov å ha katten sin her som av graver opp jord fra plantene mine og klatrer i sofa/gardin osv.

Problemet er at etter hun flytta inn synes jeg at det har blitt mer for meg å rydde. Har ved flere anledninger bedt henne om å rydde, vaske klær osv, men det ender alltid med at hun gjør mindre og mindre. I tilegg klager hun på at jeg rydder lite. Det er veldig vanskelig å konfrontere hun med dette.

Hvilke råd har dere freaks? Er jeg urimelig når jeg ber at hun skal rydde mer enn meg?
Vis hele sitatet...
Helt ærlig så er du det, kanskje, litt lite informasjon som en kan gå ut i fra her av det lille som kom frem. Det du heller burde fokusert på er at hun blir med å betale litt for seg i stedet for at du skal se på hun som hushjelp? Ville det ikke blitt litt enklere på den måten i stedet for at du skal gå å irritere deg?