Tråd: Bevis for Gud
View Single Post
Må bare få skyte inn her at vitenskap og religion passer bra sammen, hvis man ser til buddhismen eller mayaenes tro f.eks. Det er mye innen vitenskapen vi enda ikke er klar over. At noen kan tro at det vi veit nå er alt som er, virker korttenkt. Vitenskapen utelukker ikke alt man ikke kan bevise, den bare bekrefter det man kan bevise.

Jeg mener at disse trosretningene har kommet lenger enn vitenskapen i dag er. Og vitenskapen bekrefter religionen fortløpende, men ligger som sagt ganske langt etter. En religion som strider med vitenskapelige fakta faller på sin egen urimelighet.

Og overnaturlig.. hva for et ubrukelig begrep er det? Er alt vi ikke kan se eller forstå overnaturlig? Sånn som infrarødt lys f.eks?

Gud er så naturlig som det kan bli. Gud ER faktisk naturen, Gud er meg, Gud er deg som leser dette. Gud er kraften i alt som får det til å utvikle seg, Gud er rett og slett livskraften. Kundalini.

Vil anbefale alle å studere Mayaenes kultur, samt buddhisme. Det vil åpne en ny spirituell verden for den som er åpen for det.

Jeg har selv opplevd gud. Jeg tror også at f.x. kristne som sier de har opplevd gud er inne på noe. Problemet er at de har et bestemt bilde av hva det skal være for noe fra før, og dermed føler de at det at de fant "noe" de ikke kunne forklare bekrefter akkurat deres religion.

Kristendommen m.fl. kunne nok vært en fin religion det, hadde det ikke vært for at den opp igjennom tidene har blitt brukt, av folk som ikke har begrep om hverken gud eller virkeligheten, til å kontrollere andre, og å skaffe seg makt og penger. Det værste med hele greiene er at den (med flere) vha. tvang har undertrykt mange andre trosretninger. Trosretninger som ikke lar seg bruke til å manipulere folk.

Får legge til tilslutt at dette er det jeg tror, og at jeg respekterer det at andre tror annerledes. Det viktigste er at man har et åpent hjerte og et åpent sinn. Ikke vær for låst til det du har blitt lært. Utforsk forskjellige trosretninger før du låser deg til noe. Faktisk; drit i å lås deg til noe som helst.

edit: Og til dere som sier at vitenskapen sier i mot gud.. Det gjør den ikke, den sier imot skapelsen og diverse andre påfunn.
Sist endret av DeMenT; 25. september 2008 kl. 19:38.