Tråd: Bevis for Gud
View Single Post
vitenskapen sier imot gud, og hva er mest troelig, vitenskap eller religion?

jeg mener religion er enn oppfinnelse fra den tiden mennesket begynte å sivilisere seg og ''lederne''(presidentene, tsarene, kongene eller hva det var i den tid) oppfant dette fordi menneskene ikke hadde noenting å tro på, og et menneske som ikke tror på noe/brenner for noe ikke ser noe lys i livet(generaliserer litt men etter egen erfaring), noen finner substituten i jobben, musikken(der finner du meg osv. men poenget er at ALLE ikke finner noe form for jobb eller musikk eller whatever de brenner for spesiellt ikke i årene før kristus (-0000) så oppfant de religion, hva er bedre enn å tro på at det finnes en makt/paradis i himmelen, som tar vare på oss når vi dør så der har du min side av religionssaken

hvis du/dere vil høre en til intressant side av saken, hør på motörhead- god was never on your side,
de(bandet) mener gud eksisterer men er ikke på vår side... ett bittelitte utdrag fra sangen:
if the sky turn into stone, it will matter not at all, for there is no heaven in the sky, hell does not wait for our downfall!

if god is wise why is he still,let these false prophets call him friends why is he silent? is he blind?! are we Abandoned in the end?

hør sangen dere som er intresserte

Sitat av dynamite
Jeg må bare få ytre min nyste åpenbaring angående dette emnet. Jeg skrev tidligere i denne tråden at det ikke finnes en gud, men forstår nå at det faktisk gjør det. Uansett hvor mye du tror på gud eller ikke.

I kristendommen på barneskola sa de alltid at Gud er i oss, rund oss og over alt. "yeeeeeeh, whatever" tenkte jeg på norsk. Nå forstår jeg at Gud er hvert menneskets individuelle tanke om skapelsen, konrtollinstansen og tilfeldige hendelser. Min gud er vitenskapen. Kan du si. På en måte. Cirka..

La meg prøve å forklare. Det finnes mennesker som mener at Gud er en mann med langt hvitt skjegg og kjortel. Dette er bare en måte for dem å klare å visualisere, og derme bekrefte for dem selv at Gud eksisterer. I min forståelse av ordet gud ligger forklaringen på at verden eksisterer.

Grunnen til at verden eksisterer er "big bang"-teorien = grunnen til at verden eksisterer er Gud.

"Gud" sørger for at fastland ser dagens lys - dette tilsvarer millioner av år med lavaaktivitet, erosjon og utallige utbrudd.

Jeg er ikke sikker på om dette er godt nok forklart, men det var herlig å få en slik åprnbaring. En slags ro i sjelen slik at jeg kan jatte med og si jada, det finnes en gud dersom sjansen byr seg.
Vis hele sitatet...


det er spørsmålet man aldri får vite før man dør.
som skrevet tidligere er religion propaganda For menneskets skyld/lykkelighet, har noen noengang møtt en ulykkelig predikant? gud finnes i øynene på øynene dine og mange andres, men ikke i virkligheten(min mening)