View Single Post
Sitat av saviour Vis innlegg
equimanthorn

Hvordan skriver du her blind? Ikke for å være frekk, jeg ble bare nyskjerrig. Og lykke ti med advokat og nav, de ødelegger liv og er en stor utgiftspost for hele landet. Bruke masse penger på å vurdere om sjuke folk virkelig trenger penger. Så tror de du får jobb plutselig hver mnd, så soialpengen går ut, og så er det to ukers behandlingtid på søknad. De burde kvitte seg med hele nav og bruke de sparte pengene på å innføre statslønn. INGEN klarer seg helt uten penger, det bør enhver skjønne.

Jeg har heldigvis en resurssterk familie mellom meg og nav, så jeg får alle ekstra kr det er mulig å skvise ut av nav, så jeg er jævlig heldig. Men gruer meg til mormor dør en gang for hun har jobbet i kommunen hele sitt liv og kan det teite regelspråket deres som bare forvirrer enhver nomal person, og kjemper mest for meg av alle. Hun ordner det meste, hun har bein i nesen det er nå sikkert. Takk gud for hjelp i livet. SKulle vært liktfor alle, min bestevenn får så og si aldri penger når han skal, han har ikke kapasitet til å sende inn all info de krever hele jævla tiden, ellers kutter de sosialpengene hans, og så venter han to uker uten penger. Og gjett hvem som betaler alt for han, det er meg.

s
Vis hele sitatet...


Det er forsåvidt to måter å gjøre det på, men jeg gjør det med hjelp av skjermleser, altså et program som leser opp det som står på skjermen. På alle Appleprodukter er forøvrig dette innebygd fra starten av, og kun med en enkel hurtigtast aktiverer du det, mens på Windows (selvom de i nyere tid har lansert noe lignende, men så klart noe som er relativt mye dårligere) har man måttet skaffe den programvaren via hjelpemiddelsentralen. Anyways, ja, det er synd å si det, men Nav kan absolutt i verste fall ødelegge ellers friske mennesker kun med hjelp av kynisme. Jeg er nok litt uenig i at man bør skrote Nav som sådan, men for det første trenger vi et regjeringsskifte og for det andre ville det systemet funka mye bedre om bare toppene i systemet evnet å ikke byråkratisere systemet mer og mer. Det er også en viss trynefaktor og flaks involvert, noen er Max heldige og ender opp med gode veiledere som praktisk talt bare slenger ytelser i henda på dem, har en svaksynt kompis som nesten har Fetter Anton-flaks når det kommer til dette foreksempel så Jørgen Hattemaker og Kong Salomoprinsippet ikke bare lever i beste velgående der i gården, man kan på mange måter si det er rådende. Jeg har også en familie som kan bistå meg hvis det skulle røyne på, men det skal ikke være sånn at man skal måtte leve fra hånd til munn utelukkende fordi man ønsker å være så selvstendig som mulig, på lik linje med seende. Når man da i tillegg har veiledere som så konsekvent unngår å svare på spørsmål til det punktet hvor det grenser mot å være suspekt kan jeg takke faen for at jeg i det minste har en språkforståelse og med tid og stunder en kampvilje mange i Navsystemet ikke besitter, som på ingen måte er klandreverdig av de det gjelder i det hele tatt.

Dette ble en relativt grei avsporing så beklager for å være bidragsyter til at avsporingen fortsetter men min antipati mot byråkrati måtte bare blåses ut litt når muligheten først bø seg.

BTW, synes kanskje du bør ta en prat med han kompisen din om stjelinga hans, kjenner så klart ikke dynamikken mellom dere men det der høres ikke helt bra ut.
Sist endret av equimanthorn; 1. mars 2020 kl. 10:15.