View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Virker som folk tror at barn er laget av glass. Nei, barn er tøffe. De tåler en støyt. Jeg har en universitetsutdannelse på masternivå innen barn og barndom/psykisk helse. Har jobbet med barn som kommer fra vanskelige hjem. Noen var ødelagte for livet etter total omsorgssvikt, vold og alle former for mishandling du kan tenke deg. At far sitter stein og smiler i toppen av akebakken blir ganske uskyldig når man vet hvor jævlig det kan være. Sier ikke at det er greit, men tenkt litt før dere stempler fyren som totalt udugelig.
Vis hele sitatet...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei, fordi du fremstår som sur og grinete. Virker som det er noe personlig. Hva er det som er skremmende med min holdning? Tror du gir meg meninger jeg ikke har. Skal du liksom «ta» alle som har en annen mening enn deg?

Poenget mitt var at mange foreldre må senke skuldrene. Møter så mange foreldre som skal være så forbanna perfekte at de ødelegger både seg selv og barna. Har du barn selv? Hvis ikke er det ikke noe poeng å diskutere engang, du har ikke peiling.

Skjønner greia di. Du hadde en dårlig oppvekst og nå skal du beskytte barna mot disse forferdelige menneskene. Det er bare irriterende.
Vis hele sitatet...
Nå får du bestemme deg da, først er barna så tøffe og tåler en støyt og nå tåler de plutselig ikke å komme fra hjem som er så "forbanna perfekte".

Det blir jo forsåvidt personlig når det er min egen erfaring og alt jeg opplever med de jeg treffer og historiene jeg hører på alle møtene jeg går i AA og NA fordi jeg ble alkoholiker og rusavhengig selv. Mønsterne mine og et føcka følelsesliv hadde jeg før jeg begynte å drikke og ruse meg.

Trenger ikke ha barn for å ha peiling, tvertimot så er det vel de fleste som har barn og skader de som ikke ser det selv!

Så ja i høyeste grad så ønsker jeg å beskytte barn som ikke får den trygge oppveksten de burde ha krav på. Derfor er det skremmende trist at folk som deg sitter og briljerer med høyere utdannelse og må bruke ord som "vold" og "mishandling" for at det skal være alvorlig nok. Rus er mer enn alvorlig nok, det vet jeg altfor mye om, jeg er også utsatt for disse type mennesker i alle mine relasjoner alle partenere jeg finner er enten alkoholikere, rusavhengige eller fra hjem med avhengighet. Så jeg har noen 10år med peiling som i erfaring fra real life.
Sist endret av Yalla; 30. mars 2018 kl. 06:28.