View Single Post
Sitat av Toove Vis innlegg
Tenk om du har en biokjemisk årsak til at du har en tendens til å bli avhengig? kanskje det vil hjelpe deg å eksperimentere litt med biokjemi?
Da tenker jeg på magnesiumtilskudd /bad (floating eller kjøp magnesiumsulfat på Felleskjøpet eller ta magnesium l threonat fra urtesenteret)
kutte gluten og melk? Sukker? Påvirker hjernen mer enn du tror, bare se så vanskelig det er å kutte det ut.
kjøpe en alfastimulator og bruke om dagen eller gå til nevrofeedback - men tror mange av de nye instruktørene ikke er så flinke.
Fins forskning på magnesium og kokainavhengighet og opiatavhengighet, men ikke spillavhengighet tror jeg, men det ligner jo.
Nettopp artikkel på forskning.no om at alkoholavhengige ofte har annen mikroflora - for å endre noe sånt må du kanskje endre diett og ta mengder med probiotika
http://taansvarfordegselv.wordpress....og-pavirkning/
http://videnskab.dk/krop-sundhed/alk...-tarmbakterier
Vis hele sitatet...
Interessant tema Toove. Skal lese mer om dette, selvom jeg har lite tro på at det kan fungere, men alt er verdt er forsøk nå..


Sitat av Teletubbey Vis innlegg
Jeg tror ikke det er så lett Toove. Jeg tror det handler om å endre livssynet sitt og verdier. Klarer man å forstå at penger ikke gjør deg lykkelig, så vil man ikke jage etter å bli rik. Det finnes såkalt midlertidig lykkelighet som kan kjøpes for penger, men selv rikinger er nødt å finne sin egen evige lykkelighet uten pengene.

Jeg levde i en urealistisk drøm om at jeg skulle spille meg opp slik at jeg fikk råd til et hus, en splitter ny Audi og ikke trenge å bekymre meg for penger i flere år fremover. Det var ikke før jeg var blottlagt om spilleavhengigheten til alle bekjente, familie og venner at jeg forsto at presset aldri igrunn var der. Jeg mistet riktig nok jobben og er gjeldsslave de neste 10 årene minst, men jeg er glad alle fikk vite om min spilleavhengighet. Nå kan jeg senke skuldrene mine og vite det at ingen forventer at jeg skal være rik eller ha mye penger. Utrolig befriende å slippe å holde på hemmeligheten, men samtidig er jeg ikke helt spillefri idag.. Jeg har derimot begrenset meg til kun 2000 kr i måneden.

Svært få spilleavhengige som greier å slutte på et knips eller på dagen. Det trengs nedtrapping og tilvenning. Det er også viktig å finne seg en hobby å fylle tiden med, den tiden der man vanligvis gamblet.
Vis hele sitatet...
Er en slik verden jeg har levd i også. Skulle gjerne ha vunnet meg en bil, egenkapital til bolig etc. I går bestemte jeg meg for å aldri gamble i igjen, vi får håpe 20.10.14 vil bli en dato jeg alltid kommer til å huske. Tenker jeg på gambling nå får jeg en sinnssyk klump i magen, men dette er fordi jeg tapte i går og pleier å være glemt til neste lønning.

Sitat av Cosmos Vis innlegg
80 000 er en slump, men ikke i nærheten av hva jeg og mange andre jeg kjenner sitter igjen med, vi snakker rundtom en halv million,noen har mer,prøv å finn andre ting å gjøre på og betal ned litt om litt.
Det blir bare verre om du ikke slutter med en gang, men jeg vet der vanskelig.
Har selv sluttet med alt av spilling og det gikk fint, men det krevde et par store smeller og 5år med en økonomisk karusell som tok hardt på psyken.
gi deg nå, før du får virkelige problemer.
Vis hele sitatet...
Vet 80 000 ikke er så veldig "mye". Jeg har fortsatt 0 kr på sparekonto og har verdier som er verdt langt mindre enn 80 000, fordi alt har gått med i spilling. Jeg føler at jeg har virkelige problemer allerede, men jeg skal gå hardt inn i meg selv og aldri gamble igjen.


Sitat av Teletubbey Vis innlegg
Og hvis du har fått kreditorer og namsmann på nakken AvhengiGutt, så si bare ifra så skal jeg hjelpe deg gjennom den smørja. Det er ikke vanskelig å få til en rimelig nedbetalingsplan med kreditorene. Hvis du er heldig fryser de renten slik at du kun har selve lånebeløpet å betale tilbake.
Vis hele sitatet...
Det har aldri gått så langt og vi får håpe at det aldri skjer! Hvis jeg får en regning så betaler jeg det som står + litt til. Deretter har resten gått til spilling så er det akkurat det samme på nytt igjen. Det går i en loop.


Setter pris på alt dere sier og at dere tilbyr meg tips og råd. Betyr mye for meg å endelig ha sagt noe til noen. Jeg skal aldri gamble igjen!! 20.10.2014!

Skal også oppdatere denne tråden hver måned og jeg skal være 100% ærlig med dere.