View Single Post
Sitat av Teletubbey Vis innlegg
Det er utrolig synd at spilleavhengighet er så tabu som det er i Norge. Folk bør kunne være åpen om spilleavhengighet og det å gå til psykolog uten å føle skam. Det er derfor man skjuler det for venner og familie..

Jeg har sendt noen tips på PM til deg AvhengigGutt.

Ikke vær redd, det ordner seg til slutt for deg. Trøst deg med at det er småpenger i forhold til hva jeg har spilt vekk.
Vis hele sitatet...
Skammen tar overhånd! :/
Jo takk, skal trøste meg med at det er 80,000 og at nå vil jeg se grønne tall istedenfor røde tall!



Sitat av Orph Vis innlegg
Ta kontakt med fastlege, og vær ærlig med familien din. Du har fortsatt muligheten til å komme deg relativt uskadet fra dette, spesielt når du anerkjenner at du har et problem på et så "tidlig" stadie. 80 000kr er "ingenting" i den store sammenhengen, og det vil ikke by på vesentlige problemer for fremtiden din å betale dette tilbake. 2 000kr/mnd i fire år bør ta seg av dette problemet (eller mer i månedlige avdrag, og kortere nedbetalingstid).

Jeg anerkjenner hvor vanskelig dette kan være, men det blir bare verre jo lenger tid det tar. Det å være ærlig om det er også en svært viktig brikke, da du danner deg et sikkerhetsnett som kan plukke opp om du har et tilbakefall, noe som er minst like viktig som å klare å slutte i utgangspunktet. Kjæresten din eller mor og far kan f.eks. hjelpe deg med å holde oversikt over økonomien, slik at det ikke sklir ut.

Lykke til med å løse dette problemet. Som sagt: Det å anerkjenne at det er et problem er første steg på veien til å løse det.
Vis hele sitatet...

Jeg føler jeg har mulighet til å komme meg ut av dette uten å si noe til familie. Kanskje jeg overser en faktor her (er jo spilleavhengig og er vandt til å dytte bort problemer, lyge og kjøre et dobbeltliv.

Jeg ser for meg en betaling på 15 000 i måneden. Så hvis jeg klarer å ikke spille mer, (noe jeg skal kjempe for) vil jeg da være gjeldfri på rundt 6 måneder.