View Single Post
Sitat av Blatte Vis innlegg
Grunnene til at jeg hater Norge:

1. Feminiseringen av samfunnet har gått alt for langt. 99% av etnisk norske mennesker (både menn og damer) gjør meg direkte kvalm. Det finnes unntak

2. NAV og hvordan de behandler sånne som meg. Kan utdype dette nærmere om det er noen som ønsker det.

3. Miljøet jeg var en del av og at det "flyter" av dop i gatene.

4. Umulig for en som meg å få seg jobb, jeg er egentlig for syk til å jobbe men har prøvd tidligere uten å lykkes. Det beste en som jeg kan håpe på er å være kriminell.

5. At alle er så jævla lykkelige og prater om "Norge er jo verdens beste land, bla bla bla".... JEG SPYR!!!
Vis hele sitatet...

Trist å høre at du nesten tok reper'n. Utifra hva du forteller lurer jeg på om du kanskje burde forsøke å gå til psykolog, kanskje du får bearbeidet noe av det du bærer på slik at du kan gå videre uten vekten av all bagasjen fra oppveksten, og det livet du levde i forkant av at du dro utenlands. Ser du litt stort på det har du alt å vinne på å søke hjelp, og mtp et nylig selvmordsforsøk kan vel ikke ting bli verre om du søker hjelp? En fordel med å vende hjem er at du vil få helsehjelp, psykolog, behandling, evt. medisinering, osv. Og har du ikke økonomi til å dekke egenandel så kan du få hjelp av NAV. Jeg ser du har slitt med nav, men en løsning kan være å møte hos NAV med advokat, eller i det minste et vitne og gjør nav oppmerksom på at du tar opp samtalene.....

Om du havner i det sorte hullet og får hodet fylt opp av svarte tanker så kan du jo forsøke å ringe en av disse sos telefonene? Kan sikkert skype. Men ideelt sett burde du søke hjelp slik at du får kontroll på destruktive og suicidale tanker.

1; dette kan jeg hverken forstå eller relatere til, og jeg skjønner heller ikke at det kan skape store nok problemer til at det blir en årsak til å leve livet i et annet land. Om du føler det slik, så er det sikkert også andre som føler det samme? Kanskje søke likesinnede i Norge heller enn å bå på andre siden av kloden?

2: er dessverre endel som opplever nav på den måten, og når en leser tråder om nav her så må det være alt for mange som rammes av elendig håndverk hos nav. Du må gjerne utdype, kanskje noen kan gi gode råd eller finne en løsning om du skulle velge å reise hjem.

3: Ja det virker som miljøet du vanket i var temmelig røffe greier, men en må jo ikke bli i et miljø en ikke liker. Du kan feks flytte til en annen kant av landet, få nye venner, søke jobber, skaffe deg et nytt nettverk der rus ikke er et tema.

4: Om du er for syk til å jobbe bør du forsøke å snakke med lege og spesialister. Kanskje blir du erklært ufør. Da har du sikker inntekt og velger du da å bo utenlands så blir det langt enklere når du har sikker inntekt og penger inn hver måned.

5: Vel alle er ikke lykkelige. Mange sliter i Norge. Om vi verdens beste land? Tja, hvilke kriterier skal avgjøre det? Men vi har feks velferdsgoder i Norge som nok er i verdenstoppen. Men kanskje kunne vi vært ennå mer åpne for å gi folk en ny sjanse? Nå er det jo dømte kriminelle som får jobber så umulig er det nok ikke, men det kan nok tenkes at det krever enorm innsats.