View Single Post
Som det kommer frem i tråden her, kan opplevelsen av rus variere svært fra person til person. Cannabis er ett av de rusmidlene som jeg vil si en god del mennesker faktisk ikke liker eller tåler, selv om det kan være vanskelig å se det i desse dager, der cannabis er blitt så normalt.

Vennegjengen min pleier å røyke i lag når de henger, noe jeg selv pleide å delta i. Til slutt har jeg latt være helt å røyke med folk, for jeg blir alltid veldig engstelig og tankefull når jeg røyker med andre. I edru form har jeg ingen problemer med å være sosial, men når jeg røyker går alle sosiale ferdigheter ut vinduet, og det er til slutt ikke lenger moro å være med venner. Nå røyker jeg bare hvis jeg er alene en kveld og ønsker å slappe av i eget selskap. Da slipper jeg å tenke på at jeg har folk rundt meg som jeg egentlig ønsker å være sosial med, og slapper faktisk av og kan nyte rusen.

Poenget er at cannabis ikke er noe for alle, i alle sammenhenger. Noen folk kan røyke hvor mye de vil, sammen med hvem de vil, hvor de vil, uten å fungere noe dårligere på noen måte. Andre kan ikke røyke i det hele tatt uten at det bare blir ubehagelig. Om rusen gir deg mer ubehag enn behag er det jo virkelig ikke noe grunn til å fortsette med det. Hvorfor det påvirker deg på måten det gjør kan jo ha noe med underliggende problemer? For min del forsterker det definitivt underliggende angst. Om det er verdt å fortsette å røyke eller ikke må du jo vurdere selv. For min egen del har jeg det mye mer moro i lag med kompisene så lenge jeg lar vær å røyke, og ser absolutt ingen problem med det.